Wydział Nauk o Wychowaniu | Faculty of Educational Sciences: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 761-780 z 1007
-
Problemy oświatowe w dziewiętnastowiecznych austriackich szematyzmach wojskowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autor porusza zagadnienie problemów oświatowych przedstawionych w dziewiętnastowiecznych austriackich szematyzmach wojskowych, będących periodykiem sprawozdawczym, charakterystycznym dla monarchii austriackiej w XIX i na ... -
Problemy oświaty i edukacji w 1882 r. w kontekście tarnowskiego pisma ekonomiczno-społecznego „Orzeł”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autorka opisuje różnorodne problemy oświaty i edukacji w 1882 roku, w kontekście tarnowskiego dwutygodnika ekonomiczno-społecznego „Orzeł”, który stanowi interesujące źródło w badaniach dziejów edukacji lokalnej i narodowej. -
Dzienniki i tygodniki jako źródło badań nad oświatą. W poszukiwaniu alternatywnych spojrzeń na szkolnictwo średnie Galicji w dobie autonomii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autor przedstawia alternatywne spojrzenie na szkolnictwo średnie w Galicji w dziennikach i tygodnikach. Analizuje konkretne szkoły jako mikroprzestrzenie – poligon doświadczalny ścierania się, realizowania, wdrażania ... -
Problematyka edukacyjna na łamach galicyjskiego „Naprzodu”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autor opisuje różnorodne problemy edukacyjne poruszane na łamach krakowskiego „Naprzodu”, jako jednego z ważniejszych źródeł, pozwalających rekonstruować praktykę i myśl pedagogiczną na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX w. -
Prasa warszawska jako źródło do dziejów oświaty zakopiańskiej II połowy XIX i początków XX stulecia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Edukacja ludności wiejskiej na łamach tygodników społeczno-kulturalnych Królestwa Polskiego po 1864 r.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Artykuł przedstawia zagadnienie edukacji ludności wiejskiej poruszane w tygodnikach społeczno-kulturalnych Królestwa Polskiego, w II połowie XIX wieku. -
Problematyka oświatowa na łamach czasopism społeczno-ekonomicznych Królestwa Polskiego połowy XIX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy czasopisma społeczno-ekonomiczne, które w liczbie kilku tytułów ukazywały się w Królestwie Polskim (faktycznie w Warszawie) w okresie międzypowstaniowym, mogą stać się ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Empowerment in the Lifelong Learning Perspective. Example from the “ICT Guides” Project
(2017)The paper describes one of the important categories of the lifelong learning discourse – empowerment, and presents the “ICT Guides” project as an example of a good practice in introducing empowerment. In particular, our ... -
Intergenerational Learning through the Use of ICT as a Tool with which to Reduce Early School Leaving among Immigrant Pupils
(2017-12)The purpose of this study is to present intergenerational learning through the use of ICT (Information & Communications Technology) as a tool with which to reduce early school leaving among immigrant pupils. The first part ... -
Działalność wychowawcza i oświatowo-kulturalna polskich stowarzyszeń sportowych w Łodzi w okresie Drugiej Rzeczypospolitej
(2018)Głównym celem naukowym pracy doktorskiej jest identyfikacja i charakterystyka kierunków działań oświatowych, kulturalnych i wychowawczych polskich zrzeszeń sportowych w Łodzi w okresie międzywojennym. -
Psychospołeczne uwarunkowania jakości relacji między rodzeństwem we wczesnej dorosłości
(2018)Relacja z rodzeństwem, ma zróżnicowany, wieloaspektowy charakter. Celem rozprawy było przedstawienie badań umożliwiających poznanie socjodemograficznych, psychologicznych oraz relacyjnych uwarunkowań jakości relacji z ... -
Horizon―Conversion―Narration: Identity and Otherness in the Scientific World of the Humanists
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Living in Relations: Biographies of Scientists in the Context of the Actor Network Theory
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Around ‘Biographical Perspectives’: An Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Ethnographic Experience and the Politics of Situatedness
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Auto/narrative as a Means of Structuring Human Experience
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Michel Foucault as a Heterotopia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
