• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe
  • Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe Volume 12 (2009), No. 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe
  • Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe Volume 12 (2009), No. 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

International Creative Product Exchange

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
v10103-009-0024-5.pdf (198.0Kb)
Date
2010-06-07
Author
Wyszkowska-Kuna Joanna
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of this paper is to analyze and evaluate international trade in creative products with respect to the position of Poland in this exchange. In the introduction some definitions of creative industries and the concept of creative economy are presented. Then the classification of creative products in international trade and some problems with collecting data relating to international trade in creative products are discussed. In further work an empirical analysis of international trade in creative products is carried out. This work is divided into two parts. The aim of the first part is to indicate main tendencies and key players in international creative products exchange. The aim of the second part is to analyze the position of Poland in this exchange. The empirical analysis is based on the first database and report relating to international creative products exchange, published in 2008 by UNCTAD.
 
Celem publikacji jest analiza międzynarodowego handlu produktami kreatywnymi, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji Polski w tej wymianie. Na początku przedstawione są definicje kreatywnych produktów/ przemysłów oraz koncepcja gospodarki kreatywnej. Następnie omówiona jest klasyfikacja produktów kreatywnych w statystykach handlu międzynarodowego oraz problemy związane ze zbieraniem danych dotyczących międzynarodowego handlu produktami kreatywnymi. W dalszej pracy przeprowadzona jest analiza empiryczna międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi. Ta część pracy podzielona została na dwie części. Celem pierwszej części jest wskazanie głównych tendencji oraz najważniejszych uczestników międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi. Natomiast celem drugiej części jest analiza pozycji Polski w tej wymianie. Analiza empiryczna oparta jest na pierwszej bazie danych oraz raporcie dotyczących międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi, opublikowanych w 2008 roku przez UNCTAD.
 
URI
http://hdl.handle.net/11089/8222
Collections
  • Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe Volume 12 (2009), No. 4 [9]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail