Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWyszkowska-Kuna Joannaen
dc.date.accessioned2015-04-28T09:05:15Z
dc.date.available2015-04-28T09:05:15Z
dc.date.issued2010-06-07en
dc.identifier.issn1508-2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8222
dc.description.abstractThe aim of this paper is to analyze and evaluate international trade in creative products with respect to the position of Poland in this exchange. In the introduction some definitions of creative industries and the concept of creative economy are presented. Then the classification of creative products in international trade and some problems with collecting data relating to international trade in creative products are discussed. In further work an empirical analysis of international trade in creative products is carried out. This work is divided into two parts. The aim of the first part is to indicate main tendencies and key players in international creative products exchange. The aim of the second part is to analyze the position of Poland in this exchange. The empirical analysis is based on the first database and report relating to international creative products exchange, published in 2008 by UNCTAD.en
dc.description.abstractCelem publikacji jest analiza międzynarodowego handlu produktami kreatywnymi, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji Polski w tej wymianie. Na początku przedstawione są definicje kreatywnych produktów/ przemysłów oraz koncepcja gospodarki kreatywnej. Następnie omówiona jest klasyfikacja produktów kreatywnych w statystykach handlu międzynarodowego oraz problemy związane ze zbieraniem danych dotyczących międzynarodowego handlu produktami kreatywnymi. W dalszej pracy przeprowadzona jest analiza empiryczna międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi. Ta część pracy podzielona została na dwie części. Celem pierwszej części jest wskazanie głównych tendencji oraz najważniejszych uczestników międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi. Natomiast celem drugiej części jest analiza pozycji Polski w tej wymianie. Analiza empiryczna oparta jest na pierwszej bazie danych oraz raporcie dotyczących międzynarodowej wymiany produktami kreatywnymi, opublikowanych w 2008 roku przez UNCTAD.en
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen
dc.relation.ispartofseriesComparative Economic Research;12en
dc.rightsThis content is open access.en
dc.titleInternational Creative Product Exchangeen
dc.page.number95-120en
dc.identifier.eissn2082-6737
dc.referencesBalance of Payments and International Investment Position Manual, International Monetary Fund, December 2008en
dc.referencesBendyk, E., Dlaczego nie ma pracy? - Aktywni i … dezaktywowani, Polityka, no. 17/2005en
dc.referencesBilans płatniczy RP za poszczególne kwartały [Balance of payment of the Republic of Poland by quarter], www.nbp.gov.plen
dc.referencesCoy, P., The Creative Economy: Which Companies Will Thrive in the Coming Years? Those that Value Ideas above All Else, Business Week on line, August 28, 2000. Materials available at http://www.businessweek.com/2000/00_35/b3696002.htmen
dc.referencesCreative Economy Report 2008 - The Challenge of Assessing the Creative Economy: towards Informed Policy-making, United Nations. 2008en
dc.referencesCreative Industries Mapping Document 1998, UK Department for Culture, Media, and Sport, 1998en
dc.referencesFlorida, R. (2004), The Rise of the Creative Classen
dc.referencesHowkins, J. (2002), The Creative Economy, Penguin Globalen
dc.referencesKukliński, A., Ku kreatywnej Europie XXI wieku, WSB-NLU, Warsaw-Nowy Sącz, 2006en
dc.referencesMączyńska, E. (2007), Gospodarka przełomu. Wyzwania dla ekonomistów, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Opoleen
dc.referencesNussbaum, B., Get Creative: How to Build Innovative Companies? Business Week, August 1, 2005, http://www.businessweek.com/print/magazine/content/05_31/b3945401.htm?chan=glen
dc.referencesStatistics on Cultural Industries: Framework for Elaboration of National Data Capacity Building Projects, UNESCO, Bangkok, 2007en
dc.referencesThe Sixth Edition of the Balance of Payments Manual, International Monetary Funden
dc.referencesUNCTAD Handbook of Statistics 2008,en
dc.referenceshttp://stats.unctad.org/Handbook/TableViewer/tableViewer.aspx?ReportID=1902en
dc.referencesVenturelli, S., From the Information Economy to the Creative Economy: Moving Culture to the Center of International Public Policy" Cultural Comments Series, The Center for Arts and Culture, Washington, pp. 7-8. More information is available at www.culturalpolicy.orgen
dc.referencesWyszkowska-Kuna, J., Activity of Polish Service Providers after Poland's Accession to the European Union, Comparative Economic Research: Central and Eastern Union, vol. 10, no. 3/2007, Łódź University Pressen
dc.referencesWyszkowska-Kuna, J., Specjalizacja eksportowa Polski w handlu usługami po akcesji do Unii Europejskiej, Gospodarka w praktyce i teorii, no. 3(23)2008, Institute of Economy of the University of Łódźen
dc.identifier.doi10.2478/v10103-009-0024-5en


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord