Potencjał naukowo-badawczy uczelni i jego rola w regionie uczącym się (na przykładzie Małopolski)
Abstract
Dokonując charakterystyki Małopolski należy zauważyć, że zestawione dane, ukazujące jej rozwój, przemawiają same za siebie: analizowane województwo wytwarza 7,2% PKP Polski; w jego obrębie działalność gospodarczą prowadzi blisko 290 tys. podmiotów, głównie z sektora wysokich technologii, motoryzacyjnego, turystycznego oraz usług dla biznesu. W tym miejscu można pokusić się o zadanie pytania: gdzie tkwią korzenie sukcesu tego regionu? Rozwój województwa uzależniony jest od szeregu czynników. W przypadku Małopolski istotną rolę odgrywa potencjał naukowo-badawczy uczelni oraz szeregu ośrodków naukowych tutaj zlokalizowanych. Wokół tej problematyki koncentrują się rozważania zawarte w artykule. Małopolska oferuje potencjalnym inwestorom szeroki wachlarz zasobów możliwych do wykorzystania: wysoko wykwalifikowaną kadrę, dostęp nie tylko do bogatej oferty edukacyjnej czy szkoleniowej, ale również do innowacyjnych rozwiązań dla firm. Warto również w tym miejscu wspomnieć o atrakcyjnych terenach inwestycyjnych, nowoczesnych powierzchniach biurowych czy możliwości korzystania z programów pomocy publicznej. Wymienione powyżej determinanty tworzą wartość dodaną, w oparciu o którą można budować region uczący się.
Collections
The following license files are associated with this item: