Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2021, Tom 12, Numer 1
Browse by
SPIS TREŚCI
1. O (nie)ustającej potrzebie duchowości w życiu i wychowaniu człowieka. Uwagi wstępneAnna Walczak, Marek Budajczak, Artur Jocz
2. On the (un)Ending Need for Spirituality in Human Life and Education. Introductory Remarks
Anna Walczak, Marek Budajczak, Artur Jocz
Studia i rozprawy
3. „Mocna” i „słaba” interpretacja duchowości a nauki o wychowaniuAnna Walczak
4. O nowej duchowości – próba opisu zjawiska
Janusz Mariański
5. Pojęcie duchowości w tradycji polskiej, świeckiej myśli pedagogicznej
Sławomir Sztobryn
6. Spiritualizing Education and Education that is Spiritualized
Marek Budajczak
7. Świadomość cielesności ducha i duchowości ciała w procesie wychowywania człowieka. Opis w kontekście bioenergetycznej analizy charakteru Aleksandra Lowena oraz porządku wartości Maxa Schelera
Krystyna Ablewicz
8. Duch, który cierpi. O roli cierpienia i rytuału w przeżywaniu kryzysów na przykładzie szkoły waldorfskiej
Maja Dobiasz-Krysiak
9. Refleksyjno-egzystencjalny wymiar tanatopedagogiki obszarem wspierającym rozwój człowieka
Justyna Sztobryn-Bochomulska
10. „Życie duchowe” a „życie w duchu” – dialogiczna dystynkcja Martina Bubera
Witold P. Glinkowski
11. Lekcja godności, lekcja duchowości z Józefem Czapskim
Małgorzata Krakowiak
12. Kazus (anty)duchowości behawiorysty radykalnego B. F. Skinnera – perspektywa psychobiograficzna
Andrzej Pankalla, Agnieszka Wiatrowska
Prace z warsztatu
13. „Prawda serca”. Esej audiowizualny Piotra Załuskiego Herbert. Fresk w kościele (2005–2006) na lekcji języka polskiegoIwona Grodź
14. Strategia unikowego radzenia sobie młodzieży w wieku dorastania w sytuacji konfliktu społecznego w kontekście oceny poznawczej konfliktu i modelującego wpływu rodziców
Danuta Borecka-Biernat
Dyskusje / polemiki / recenzje
15. Deegoizacja jako cel wychowania – paradygmat duszyAndrzej Pankalla, Aleksandra Kilian
16. All Education is Spiritual and Ergo Homeschooling is Resurging
Brian D. Ray
17. Choćby i niedoskonale: Nauki pobrane z trzydziestu lat nauczania
Andrew Pudewa
18. Recenzja: Robert Kreitz, Ingried Miethe, Anja Tervooren (red.), Theorien in der qualitativen Bildungsforschung – Qualitative Bildungsforschung als Theoriegenerierung, Opladen Berlin Toronto 2016, Verlag Barbara Budrich, ss. 256
Danuta Urbaniak-Zając
Aktualia
19. III interdyscyplinarna konferencja z cyklu „(Re)konstrukcje codzienności wychowania” nt. „Ciało i cielesność – obecność i nieobecność w codzienności wychowania” (7–8 grudnia 2020)Bernadetta Żynis