Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKiełtyka, Leszek
dc.contributor.authorJędrzejczyk, Waldemar
dc.contributor.editorCzajkowska, Maria
dc.contributor.editorJanuszkiewicz, Katarzyna
dc.contributor.editorKołodziejczak, Małgorzata
dc.contributor.editorZalewska-Turzyńska, Magdalena
dc.date.accessioned2021-04-23T11:40:43Z
dc.date.available2021-04-23T11:40:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKiełtyka L., Jędrzejczyk W., Intuicja w zarządzaniu – problematyka i kierunki badań, [w:] Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian, Januszkiewicz K., Czajkowska M., Kołodziejczak M., Zalewska-Turzyńska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 133-142, DOI: 10.18778/7969-802-8.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-802-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35267
dc.description.abstractIn this chapter the author presents an issue concerning the usefulness of intuition in management. A review of the literature in order to show the current state of knowledge about the nature of intuition and its importance in the management processes has been made. Moreover the subject of research conducted by various research centers has been described synthetically. The research objectives of own research have been presented in it. On the basis of the analysis of the obtained results new questions have been generated, defining new directions of research in the field of intuition in management.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofJanuszkiewicz K., Czajkowska M., Kołodziejczak M., Zalewska-Turzyńska M. (red.), Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectintuicja w zarządzaniupl_PL
dc.subjectliderpl_PL
dc.subjectkompetencjepl_PL
dc.titleIntuicja w zarządzaniu – problematyka i kierunki badańpl_PL
dc.title.alternativeIntuition in management – issues and research directionspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number133-142pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania, Instytut Informacyjnych Systemów Zarządzania, Zakład Informatycznych Systemów Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania, Instytut Informacyjnych Systemów Zarządzania, Zakład Zarządzania Informacją i Wiedząpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-803-5
dc.referencesAgor W. H. (red.), (1998), Intuicja w organizacji. Jak twórczo przewodzić i zarządzać, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.pl_PL
dc.referencesAndersen J. A. (2000), Intuition in managers: are intuitive managers more effective?, „Journal of Managerial Psychology”, vol. 15(1), p. 46–63.pl_PL
dc.referencesBarnard Ch. I. (1997), Funkcje kierownicze, AE w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesBolesta-Kukułka K. (2000), Decyzje menedżerskie w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBuchanan L., O’Connell A. (2006), A Brief History of Decision making, „Harvard Business Review”, January, p. 32–42.pl_PL
dc.referencesClark F. (1973), Exploring intuition: prospects and possibilities, „The Journal of Transpersonal Psychology”, vol. 2, p. 156–170.pl_PL
dc.referencesCzermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J. (2001), Zarządzanie organizacjami, Wydawnictwo „Dom Organizatora”, Toruń.pl_PL
dc.referencesDean D., Mihalasky J. (1974), Executive ESP, Prentice Hall, Englewood Cliffs.pl_PL
dc.referencesHackbarth D. (2008), Managerial traits and capital structure decisions, „Journal of Financial and Quantitative Analysis”, vol. 43(4), p. 843–882.pl_PL
dc.referencesHuam Hon-Tat, Thoo Ai-Chin, Poon Sun Hooi, Amran Rasli, Muhammad Madi Bin Abdullah, Lee Thean Chye (2011), Situational Factors and Intuitive Decision Style among Academicians, „International Journal of Humanities and Social Science”, vol. 1, no. 7, p. 231–236.pl_PL
dc.referencesIsenberg D. J. (1984), How senior managers think, „Harvard Business Review”, November - December, p. 81–90.pl_PL
dc.referencesKhatri N., Alvin H. N. (2000), The role of intuition in strategic decision making, „Human Relations”, vol. 53, p. 57–86.pl_PL
dc.referencesKiełtyka L. (2002), Komunikacja w zarządzaniu. Techniki, narzędzia i formy przekazu informacji, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKopaliński W. (2001), Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Muza SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLeavitt H. J. (1975), Beyond the analytic manager, „California Management Review”, vol. 17(4), p. 11–21.pl_PL
dc.referencesLyles M. A., Mitroff I. I. (1980), Organizational problem Formulation: An Empirical Study, „Administrative Science Quarterly”, vol. 25, no. 1, p. 102–119.pl_PL
dc.referencesMaxwell J. (2007), The 21 irrefutable laws of leadership, Thomas Nelson Publishers, Nashville.pl_PL
dc.referencesOblak L., Lipušček I. (2003), Intuitive decision-making in a model of integral decision-making scheme, „Zbornik gozdarstva in lesarstva”, vol. 72, p. 181–196.pl_PL
dc.referencesOluwabusuyi I. (2011), Are Malaysia managers more rational than United States managers?, „Interdisciplinary Journal of Research in Business”, vol. 1, issue 1, p. 13–20.pl_PL
dc.referencesParikh J. (1994), Intuition: the new frontier of management, Blackwell Business, Oxford.pl_PL
dc.referencesPeters T. J., Waterman R. H. (2008), In Search of Excellence: Lessons from America’s Best Run Companies, Harper & Row, New York.pl_PL
dc.referencesPretz J. E. (2008), Intuition versus analysis: strategy and experience in complex everyday problem solving, „Memory and Cognition”, vol. 36(3), p. 554–566.pl_PL
dc.referencesRevathy K., Srinivasan P. T. (2012), The relationship between emotional intelligence and decision making styles, „Journal of Social Sciences”, vol. 2, no. 1, p. 5–12.pl_PL
dc.referencesSimon H. A. (1976), Działanie administracji. Proces podejmowania decyzji w organizacjach administracyjnych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSimon H. A. (2007), Podejmowanie decyzji i zarządzanie ludźmi w biznesie i administracji, Wydawnictwo Helion, Wydanie IV, Gliwice.pl_PL
dc.referencesSinclair M., Ashkanasy N. M. (2002), Intuitive decision-making among leaders: more than just shooting from the hip, „Mt Eliza Business Review”, vol. 5(2), p. 32–40.pl_PL
dc.referencesTokarski S. (2006), Kierownik w organizacji, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWestcott M. (1968), Toward a contemporary psychology of intuition. A historical and empirical inquiry, Holt Rinehart &Winston, New York.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-802-8.12
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe