Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGlinkowska-Krauze, Beata
dc.contributor.editorKołodziejczak, Małgorzata
dc.contributor.editorBednarska-Wnuk, Izabela
dc.contributor.editorŚwiątek-Barylska, Ilona
dc.date.accessioned2021-03-19T13:42:30Z
dc.date.available2021-03-19T13:42:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGlinkowska-Krauze B., Internacjonalizacja firm w Polsce z sektora mikro i małych przedsiębiorstw – istota, formy, sposobym, [w:] Metody i techniki zarządzania. Inspiracje dla teorii i praktyki, Kołodziejczak M., Bednarskia-Wnuk I., Świątek-Barylska I. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 125-139, DOI: 10.18778/8220-435-3.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-435-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34304
dc.description.abstractW opracowaniu przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące sposobów i form internacjonalizacji mikro i małych przedsiębiorstw w Polsce. Zawarto wyniki badań wykonanych w latach 2013–2018 na ostatecznej próbie 105 dobranych celowo przedsiębiorstw. Metodyka badań została przedstawiona we wstępie. W pierwszej części wyjaśniono istotę internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście procesu globalizacji. W drugiej zaprezentowano wybrane rezultaty z wykonanych badań. Opracowanie kończą wnioski, które odnoszą się do sposobów i form internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw.pl_PL
dc.description.abstractThe paper presents selected issues at ways and forms of internationalization of micro and small enterprises in Poland. It includes the results of research made in the years 2013–2018 on a sample of 105 intentionally selected enterprises. The research methodology was presented in the introduction. The first part explains the essence of internationalization of enterprises in the context of the globalization process. The second part presents selected results from the tests performed. The study ends with conclusions, which concern the methods and forms of internationalization of the surveyed enterprises.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMetody i techniki zarządzania. Inspiracje dla teorii i praktyki;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectinternacjonalizacjapl_PL
dc.subjectglobalizacjapl_PL
dc.subjectmikrofirmapl_PL
dc.subjectmała firmapl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwopl_PL
dc.subjectinternationalizationpl_PL
dc.subjectglobalizationpl_PL
dc.subjectmicro companypl_PL
dc.subjectsmall companypl_PL
dc.subjectenterprisepl_PL
dc.titleInternacjonalizacja firm w Polsce z sektora mikro i małych przedsiębiorstw – istota, formy, sposobypl_PL
dc.title.alternativeInternationalization of companies in poland from the micro and small enterprise sector – the essence, forms, methodspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020 © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number125-139pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-436-0
dc.referencesAharoni Y. (1966), The Foreign Investment Decision Process, Harvard Graduale School of Business, Cambridge.pl_PL
dc.referencesCzinkota M.R., Ronkainen J.A., Moffet M.H. (2002), International Business, South Western Thomson Learning, Australia–United States.pl_PL
dc.referencesDominiak P., Daszkiewicz N., Wasilczuk J. (2000), The Adjustment Process of SME in Poland and the Czech Republic to the Single European Market, Research Output, ACE P-97-8178R, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDunning J.H. (1988), The Eclectic Paradigm of International Production: A Restatement and Some Possible Extension, „Journal of International Business Studies”, no. 1, s. 1–31.pl_PL
dc.referencesGlinkowska B. (2018) Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesJohanson J., Vahlne J.E. (1977), The Internationalization Process of the Firm – A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments, „Journal of International Business Studies”, vol. 8, no. 1, s. 23–32.pl_PL
dc.referencesKukułka J. (2000), Teoria stosunków międzynarodowych, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMisala J. (2005), Teorie biznesu międzynarodowego, [w:] M.K. Nowakowski (red.), Biznes międzynarodowy. Od internacjonalizacji do globalizacji, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowakowski M. (red.) (2004), Biznes międzynarodowy. Od internacjonalizacji do globalizacji, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzopik-Depczyńska K. (2010), Strategie rozwoju i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, [w:] K. Janasz i in. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody. Strategie, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.contributor.authorEmailbeata.glinkowska@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-435-3.07
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe