Show simple item record

dc.contributor.authorMalarski, Maciej
dc.contributor.editorKuźbik, Paweł
dc.contributor.editorSzymankiewicz, Maria J.
dc.date.accessioned2020-04-30T08:12:34Z
dc.date.available2020-04-30T08:12:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMalarski M., Budowanie więzi interpersonalnych w organizacji – podejście narracyjne, [w:] Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 73-81, doi: 10.18778/7969-450-1.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-450-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31866
dc.description.abstractBuilding interpersonal relationship in organization requires a lot of effort and great managers’ skills. The relatively simple methods used in management practice can and should be enforces with more advanced solution. One of them is narrative approach, which is used in research and implemented to some extent in the everyday business life. The chapter presents considerations on: 1) the connection between the application of this method and relationships and ties amongst the employees, 2) what assumptions and rules should be introduced to fully exploit the potential of this approach.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectwięzi interpersonalnepl_PL
dc.subjectorganizacjepl_PL
dc.subjectpodejście narracyjnepl_PL
dc.titleBudowanie więzi interpersonalnych w organizacji – podejście narracyjnepl_PL
dc.title.alternativeBuilding interpersonal relations in the organization – narrative approachpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number73-81pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-747-2
dc.referencesArmstrong D., 1992, Managing by Storying Around: A New Method of Leadership, Doubleday, New York.pl_PL
dc.referencesBieliński J., Iwińska K., Rosińska-Kordasiewicz A., 2007, Analiza danych jakościowych przy użyciu programów komputerowych, „ASK”, nr 16.pl_PL
dc.referencesCzarniawska B., 2004, Narratives in Social Science Research, SAGE Publications Ltd, London.pl_PL
dc.referencesDennet D., 1997, Kinds of Minds. Towards an Understanding of Consciousness, Phoenix, London.pl_PL
dc.referencesJezierski K., 2010, Zagadnienie tożsamości w ujęciach Dana P. McAdamsa i Erika H. Eriksona, „Psychologia Rozwojowa”, t. 15, nr 4.pl_PL
dc.referencesKaplan R., Norton D., 2002, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarnat-Napieracz A., 2009, Tożsamość czyli świadomość redivivus, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne Sp. z o.o. – Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków.pl_PL
dc.referencesKonecki K., 2000, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKostera M., 2005, Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrokowski M., Rydzewski P., 2009, Struktury stylów myślenia, Łódź (niepublikowane materiały wewnętrzne firmy FPL).pl_PL
dc.referencesMaynes M., Pierce J., Laslett B., 2012, Telling Stories. The Use of Personal Narratives in the Social Sciences and History, Cornell University Press, London.pl_PL
dc.referencesMolly A., Squire C., Tamboukou M., 2013, Doing Narrative Research, SAGE Publications Ltd, London.pl_PL
dc.referencesPeltier B., 2005, The Psychology of Executive Coaching: Theory and Application, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesSmith P., 2012, Lead with a Story: A Guide to Crafting Business Narratives that Captivate, Convince, and Inspire, Amacom, New York.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., 2010, Tożsamość narracyjna Ricoeura jako medium między pojęciem doświadczenia i „ja”, „Rocznik Kognitywistyczny”, t. IV, s. 215–222.pl_PL
dc.referencesWojciszke B., 2003, Psychologia miłości. Namiętność, intymność, zaangażowanie, Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-450-1.08


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe