dc.contributor.author | Dąbrowska, Karolina | |
dc.contributor.editor | Kuźbik, Paweł | |
dc.contributor.editor | Szymankiewicz, Maria J. | |
dc.date.accessioned | 2020-04-30T08:07:51Z | |
dc.date.available | 2020-04-30T08:07:51Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Dąbrowska K., Kreatywność w pracy coacha w świetle badań własnych, [w:] Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 49-56, doi: 10.18778/7969-450-1.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-450-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31864 | |
dc.description.abstract | Creativity is an integral part of the coaching process, depending on both – the coach and the person coached. The chapter broaches the issue of the creative approach towards coachee, the objective of which is to find and test the most appropriate solutions. It attempts to address the question of creativity in the coach’s job. The chapter provides definitions of coaching, presents tools utilized to stimulate creativity, and the results of the one research. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kreatywność | pl_PL |
dc.subject | praca coacha | pl_PL |
dc.title | Kreatywność w pracy coacha w świetle badań własnych | pl_PL |
dc.title.alternative | Creativity in coach’s work in the light of the author’s own research | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 49-56 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-747-2 | |
dc.references | Amabile T. M., 1988, A Model of Creativity and Innovation in Organizations, „Research and Organizational Behavior”, Vol. 10. | pl_PL |
dc.references | Brzeziński M., 2009, Organizacja kreatywna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | De Bono E., 2010, Dziecko w szkole kreatywnego myślenia, Wyd. Helion, Gliwice. | pl_PL |
dc.references | Dewett T., 2004, Employee Creativity and the Role of Risk, „European Journal of Innovation Management”, Vol. 7, No. 4. | pl_PL |
dc.references | Dietrich A., 2004, The Cognitive Neuroscience of Creativity, „Psychonomic Bulletin & Review”, No. 11. | pl_PL |
dc.references | Dilts R., 2006, Od Przewodnika do Inspiratora, czyli Coaching przez duże „C”, Wyd. PINLP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dyrda B., 2000, Syndrom nieadekwatnych osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Griffin R. W., 2004, Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, http://www.izbacoachingu.com/files/2012/11/22/ic_system_akredytacji_2211.pdf (dostęp 4.04.2014). | pl_PL |
dc.references | Karwowski M., 2009, Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Król M., 2013, Oczekiwania pracodawców wobec kreatywności pracowników, „Organizacja i Zarządzanie”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Levitt T., 2008, Kreatywność to nie wszystko, „Harvard Business Review Polska”, nr 59, styczeń. | pl_PL |
dc.references | Nalaskowski A., 1994, Przeciwko edukacji sentymentalnej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E., 1987, Czego nie wiemy o twórczości?, „Przegląd Psychologiczny”, nr 1, styczeń. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E., 2005, Psychologia twórczości, Wyd. GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Sabat A., 2013, Kreowanie konkurencyjności dzięki rozwojowi branż kreatywnych w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, [w:] A. Krzysztofek, A. Przybyłka (red.), Ekonomia, finanse, rynek pracy we współczesnym świecie, AT Wydawnictwo, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sobańska-Jędrych J., 2013, Warunki rozwijania kreatywności w nauce języków obcych, „Języki obce w szkole”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Trompenaars F., 2010, Kultura innowacji. Kreatywność pracowników a sukces firmy, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Weinert F. E., 1991, Kreativität – Fakten und Mythen, „Psychologie heute”, nr 9. | pl_PL |
dc.references | Wojtczuk-Turek A., 2012, „Ciemna strona” kreatywności w organizacji – perspektywa podmiotowa i grupowa, [w:] A. Lipka, S. Waszczak (red.), Ekonomia kreatywności. Jakość kapitału ludzkiego jako stymulator wzrostu społeczno-gospodarczego, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Zborowski J., 1986, Rozwijanie aktywności twórczej dzieci, Wyd. WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-450-1.06 | |