Non-fiction as a part of children’s literature
Abstract
Children’s literature is often scholarly defined as fiction for children, but from recent surveys of children’s reading habits we know that very many children prefer to read both fiction and non-fiction. Especially young boys prefer to read books about animals, football and volcanoes in their spare time, and in a country like Denmark twentyfive percent of all books for children are categorized as non-fiction. If we want to know more about children’s reading preferences, it is very important to gain knowledge about non-fiction for children and to develop analytical tools to understand the different strategies of communication in this kind of books. In article author will present a number of recent books and make some conclusions about non-fiction for children in general. Literatura dla dzieci jest często naukowo definiowana jako beletrystyka dla dzieci, ale z ostatnich badań dziecięcych nawyków czytelniczych wiemy, że wiele dzieci woli czytać zarówno beletrystykę, jak i pozycje popularnonaukowe. Szczególnie młodzi chłopcy wybierają książki o zwierzętach, piłce nożnej i wulkanach, a w kraju takim jak Dania 25% wszystkich książek dla dzieci klasyfikowanych jest jako popularnonaukowe. Jeśli chcemy wiedzieć więcej o czytelniczych preferencjach dzieci, to bardzo ważne jest, aby zdobyć wiedzę na temat literatury popularnonaukowej dla dzieci oraz rozwoju narzędzi analitycznych w celu zrozumienia różnych strategii komunikacji w tego rodzaju książkach. W artykule przedstawiono kilka ostatnio wydanych książek wraz z wnioskami na temat literatury popularnonaukowej dla dzieci w ogóle.
Collections
The following license files are associated with this item:

