• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Finanse i Prawo Finansowe
  • Finanse i Prawo Finansowe/Journal of Finance and Financial Law 2017/02
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Finanse i Prawo Finansowe
  • Finanse i Prawo Finansowe/Journal of Finance and Financial Law 2017/02
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Ochrona praw konsumenta w kontekście realizacji tzw. planów sprzedaży w banku komercyjnym

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
0_8_[101]-113_Trzeciak.pdf (770.4Kb)
Date
2017
Author
Trzeciak, Kamila
Metadata
Show full item record
Abstract
Commercial banks which are focused on increase of profits, frequently use dishonest market practices. Sales plan realizaton frequently causes force on customers sign the contracts, which are not good for customer`s interests. Losses which they incure have impact for that customers stop thinking that the banks are institution of public trust. Banks seek to increase sales not only cost customers, but also their workers. Sales plans are demoting for workers and have negative impact for work efficiency. The article emphasize the problem of realization sales plans in banks which force deceptive and unethical behaviors. However customers have many tools fight with banks and they are not alone. Deceived customers by banks have a lot of possibility claim their rights.
 
Banki komercyjne nastawione na osiąganie zysków często stosują nieuczciwe praktyki rynkowe. Realizacja przez nie tzw. planów sprzedażowych powoduje często wymuszanie na klientach podpisania umów, które nie odpowiadają ich interesom. Straty, które w związku z tym ponoszą mają wpływ na to, że klienci przestają postrzegać banki jako instytucje zaufania publicznego. Banki dążą do wzrostu sprzedaży nie tylko kosztem klientów, ale także własnych pracowników. Plany sprzedaży demotywują pracowników i mają negatywny wpływ na wydajność pracy. Artykuł podkreśla problem realizacji w bankach planów sprzedażowych, które wymuszają oszukańcze i nieetyczne zachowania. Wskazuje jednak, że klienci mają wiele narzędzi walki z bankami i nie pozostają w niej osamotnieni. Oszukiwani przez banki klienci mają liczne możliwości dochodzenia swoich praw.
 
URI
http://hdl.handle.net/11089/22891
Collections
  • Finanse i Prawo Finansowe/Journal of Finance and Financial Law 2017/02 [9]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail