• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 4, Numer 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 4, Numer 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Daughter–Father Relationships. Biographical Research from a Feminist Perspective

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
0_13_[204]-217_Ostaszewska.pdf (226.5Kb)
Date
2017
Author
Ostaszewska, Aneta
Metadata
Show full item record
Abstract
This article aims to contribute to the debate about the reflection on biographical experiences, in particular, the relationship between daughter and father. It presents my research project devoted to young adult women, students, and their perceptions of their relationships with fathers. It also contains an analysis of autobiographical essays of female students (the research participants). The main idea of this research is to appreciate the women’s points of view and to underline the role of reflexivity in the constitution of self-knowledge. Also, I try to discuss my process of becoming a reflective feminist researcher.
 
Niniejszy artykuł jest skromnym przyczynkiem do debaty na temat refleksji nad doświadczeniami biograficznymi, w szczególności dotyczącymi relacji między córką a ojcem. W artykule omawiam przeprowadzony projekt badawczy poświęcony młodym kobietom, studentkom oraz ich postrzeganiu relacji córki z ojcem. Analizie poddaję autobiograficzne eseje kobiet studentek, uczestniczek projektu. Główną ideą tych badań jest dowartościowanie punktów widzenia samych kobiet oraz podkreślenie roli refleksyjności w procesie rozwijania samoświadomości. W tekście próbuję również przyjrzeć się własnemu procesowi stawania się refleksyjną badaczką feministyczną.
 
URI
http://hdl.handle.net/11089/22829
Collections
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 4, Numer 1 [18]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail