• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Chimica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Chimica 11/1995
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Chimica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Chimica 11/1995
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Die Elementarisierung als didaktisches Prinzip

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
fh11Adalbert Wollrab5_12.pdf (965.3Kb)
Date
1995
Author
Wollrab, Adalbert
Metadata
Show full item record
Abstract
Dla poglądowego i zrozumiałego przedstawienia skomplikowanych faktów lub treści, niezbędne jest przedstawienie ich w sposób uproszczony, pokazując to co jest najistotniejsze. Tę metodę dydaktyczną nazywam elementaryzacją. Elementaryzacja odgrywa również ważną rolę w obrębie analityki instrumentalnej jeżeli chce się zasady i metody pomiarowe przedstawić uczniom czy studentom w sposób zrozumiały. Współczesna aparatura naukowa i kontrolno- pomiarowa, zbudowana w postaci bloków elektronicznych jest do tego celu nieodpowiednia. Zasadne jest więc opracowanie uproszczonej aparatury do celów dydaktycznych, aby w ten sposób odpowiednie metody analityczne i funkcjonowanie aparatury mogło być lepiej zrozumiane. Elementaryzję przedstawiono na przykładzie chromatografii gazowej i polarografii.
URI
http://hdl.handle.net/11089/15545
Collections
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Chimica 11/1995 [14]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail