Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Postawy studentów wobec nauki własnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993)
The unaided acquiring of knowledge is the basic of higher studies, and the
effectiveness of self-teaching depends on many factors, among other things, on
motivation.
The paper presents the results of investigations ...
Przegląd zmian programów nauczania matematyki w szkole podstawowej w latach 1963-1990 w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993)
The sixties of the XXth century have brought a reform in teaching, mainly
mathematics, which in Poland was the deepest one after the Second World War and
comprised both curriculum and system changes in our schools.
In ...
Praca studenta z tekstem matematycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993)
The present paper presents the results of the investigations carried out
among the students of mathematics of Łódź University, concerning individual
techniques of reading and analysing a mathematical text. These results ...
Minimum wiedzy matematycznej nauczyciela matematyki oraz projekt organizacji procesu nauczania na nauczycielskich studiach uniwersyteckich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993)
The present paper is the outcome of investigations and theoretical analysts
carried out for several years, aiming at an answer to the following questions: - what should the fund of the mathematics teacher's knowledge look ...
Minimum edukacji matematycznej przyszłych nauczycieli. Kultura matematyczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993)
Artykuł ten nawiązuje do problematyki budowania dojrzałości matematycznej
studentów. W szczególności omówiona została rola języka matematycznego
i wartości estetycznych matematyki oraz znaczenie historii matematyki. ...