Wydział Zarządzania | Faculty of Management: Recent submissions
Now showing items 441-460 of 866
-
Kultura organizacyjna jako determinanta funkcjonowania kreatywnych zespołów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Problematyka rozdziału dotyczy zagadnienia kultury organizacyjnej, pracy zespołowej oraz kreatywności. Część teoretyczna oparta została na źródłach literaturowych, miała na celu określenie cech zespołów zdolnych do generowania ... -
Kreatywny biznes na przykładzie firmy funkcjonującej w branży materiałów izolacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)W rozdziale poruszono problematykę kreatywności i innowacyjności w praktyce gospodarczej na przykładzie małej firmy zlokalizowanej w Łodzi i funkcjonującej na rynku materiałów izolacyjnych. Niniejsze opracowanie ma charakter ... -
Łódź – centrum przemysłów kreatywnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Rozdział przedstawia różne formy działań podejmowanych przez miasto Łódź w kierunku stworzenia centrum przemysłów kreatywnych i jednocześnie zmiany dotychczasowego wizerunek miasta. Celem pracy jest pokazanie działań ... -
Instytucjonalno-organizacyjne determinanty zarządzania bezpieczeństwem na drogach publicznych w Polsce
(2019)Bezpieczeństwo należy do najbardziej elementarnych potrzeb człowieka. Jest podstawowym prawem, które sprowadza się do eliminowania sytuacji zagrażających człowiekowi i jego dobrom. Sytuacje te są wynikiem jego niewłaściwych ... -
Motywy stosowania crowdfundingu przez polskich producentów gier wideo
(2019)The main goal of the dissertation was to identify the structure of motives for using crowdfunding by Polish video game developers. The specific aims included organizing the existing knowledge on crowdfunding, creating a ... -
Zarządzanie portfelem marek według Byrona Sharpa w świetle koncepcji STP
(2019)Dysertacja dotyczy kwestii związanych z zarządzaniem portfelem marek, ich podstaw koncepcyjnych i przyjętych paradygmatów, związanych z nimi decyzji, narzędzi oraz rezultatów dla organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem ... -
Marketing w kreowaniu wizerunku gminy i zwiększaniu jej konkurencyjności na przykładzie gmin województwa łódzkiego
(2019)Przedmiotem rozprawy jest zagadnienie marketingu w kontekście kreowania wizerunku gminy, budowania rozpoznawalności organizacji w odniesieniu do gmin województwa łódzkiego. Prawne i ekonomiczne usamodzielnienie jednostek ... -
Kultury świata - kultury organizacji. Zapiski z podróży
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Modele biznesowe na nowym zintegrowanym rynku energii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The issue of innovation in science and technology management represents the nature of the free market economy. The creation of knowledge is one of the main tasks of higher education. Knowledge needs to be transformed. In ... -
Koncepcja bilansu wg teorii W. Osbahra jako kierunek doskonalenia sprawozdawczości finansowej - propozycja modelu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Franczyza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa franczyzodawcy na przykładzie branży gastronomicznej
(2019)W niniejszej rozprawie podjęto rozważania na temat wpływu franczyzowego modelu prowadzenia działalności na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy – na przykładzie branży gastronomicznej. Zdaniem autorki przedsiębiorstwa ... -
Internet narzędziem rozwoju zasobów ludzkich organizacji
(2019)Jednym z fundamentów funkcjonowania każdej organizacji są zasoby ludzkie w niej zatrudnione. W związku ze swoją przynależnością do organizacji pracownicy wnoszą do niej cały szereg różnego rodzaju zasobów, z których dużą ... -
Współczesne metody zarządzania projektem filmowym
(2019-04-24)Produkcja filmowa na całym świecie to przemysł wysokonakładowych produkcji filmowych, jednak nie zaobserwowano żadnych znaczących zmian w technikach zarządzania produkcją, od czasu rozpoczęcia komercyjnej produkcji filmowej ... -
Elastyczność małych przedsiębiorstw w kontekście finansowania zewnętrznego z udziałem środków publicznych
(2019)Głównym celem naukowym pracy jest poznanie i ocena wpływu finansowania zewnętrznego z udziałem środków publicznych na elastyczność małych, polskich przedsiębiorstw oraz opracowanie rekomendacji dla praktyki gospodarczej ... -
Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach. Uwarunkowania wyboru - kluczowe obszary decyzji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Modelowanie niepewności krótkoterminowego popytu na energię elektryczną z wykorzystaniem sieci neuronowych i neuronowo-rozmytych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Rodzaje badań marketingowych i obszary ich wykorzystania w handlu elektronicznym
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2004)Badania marketingowe dotyczące Internetu można dzielić stosując podobne (bądź te same) kryteria jak w przypadku podziałów dotyczących badań tradycyjnych. Można też klasyfikować je wykorzystując zdobycze ostatnich lat, tak ... -
Obszary generowania wartości przez wirtualne platformy wymiany handlowej w sektorze B2B na tle doświadczeń operatorów platform w Polsce
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2009)The aim of the article is to present selected results from the research project conducted in 2007-2008 by authors. The main point of the research project was to assess and empirically verify a possibility of value creating ...