Wyświetlanie pozycji 181-200 z 710

    • Style zarządzania kobiet i mężczyzn w biznesie 

      Dźwigoł-Barosz, Mariola (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      The following article presents male and female management styles. The article shows results of research carried out by domestic and foreign researchers, including the author’s own work about sex-related management ...
    • Istota coachingu we współczesnej organizacji 

      Dąbrowska, Karolina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      The article discussed the essence, process and problems of coaching in organisations. Coaching helps to achieve estraordinary results, either in the occupational and personal life, it can free human’s mind and potential, ...
    • Specyfika relacji w ramach leasingu pracowniczego w strukturze grupy kapitałowej 

      Bąk-Grabowska, Dominika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      In the paper an employee leasing has been shown in the light of chosen labour market theories and management conceptions. The conducted analysis indicated that an employee leasing – as an institution of Labour Market ...
    • Dobre praktyki w zakresie zatrudniania pracowników wiedzy 65 plus (wyniki badań empirycznych) 

      Bartkowiak, Grażyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      The question that this paper is the issue of the employment of knowledge workers 65 and over. Article seeks to obtain answers to questions which type it good practice can be used and are currently used for the employment ...
    • Relacja przełożony – podwładny w ujęciu psychoanalitycznym 

      Barabasz, Adela (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      An article introduces psychoanalytic concepts which can be of help in making sense of seemingly irrational processes in individuals, groups and organizations. Looking at an organization through the spectrum of psychoanalytic ...
    • Zarządzanie talentami jako integralny składnik kultury organizacyjnej firmy 

      Andrzejewski, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      The uncertainty and complexity of the external environment, especially competitive, makes talent management is a necessity, but also a challenge. It requires a commitment primarily senior management. In order to attract ...
    • Wprowadzenie 

      Januszkiewicz, Katarzyna ORCID; Czajkowska, Maria; Kołodziejczak, Małgorzata; Zalewska-Turzyńska, Magdalena ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
    • Studium przypadku sieci międzyorganizacyjnej w sektorze dóbr i usług środowiskowych 

      Sulich, Adam (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      Problems related to the balance of relations between human activities and the natural environment are particularly visible in the environmental goods and services sector. There are inter-organizational networks in this ...
    • Klasyfikacja modeli biznesowych w Industry 4.0 

      Niemczyk, Jerzy; Trzaska, Rafał (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The purpose of the research, the results of which are presented here, was to check, based on the analysis of the literature in the field of management science, proposals to identify the types of business models appropriate ...
    • Dynamika modeli biznesu przedsiębiorstw w gospodarce cyfrowej – perspektywa monetyzacji 

      Jablonski, Marek; Jabłoński, Adam ORCID; Szpitter, Agnieszka ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      Digital transformation creates new perspectives for the development of business models. The result of this process is the emergence of new ways of monetizing them. This creates a new dimension in achieving high efficiency ...
    • Cyfrowa dojrzałość organizacji – założenia poznawczo‑metodologiczne 

      Cieśliński, Wojciech (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The article presents preliminary results of research on the digital maturity of the organization. Industry 4.0 requirements, orient companies towards actions that will effectively use the latest achievements in information ...
    • Konceptualizacja modelu e-biznesu 

      Perechuda, Kazimierz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      In the paper are presented the following issues: differentiations between traditional and digital business models, appropriateness of the management methods in the context of e-business models, essence of the dynamic ...
    • Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych – wstępne wyniki badań 

      Kasprzak, Rafał; Tomaszewski, Albert; Ziółkowska, Marta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The paper presents the preliminary results of research on the specifics of the operationalization of the business model in creative industries. The issue of business models in creative industries is an emerging research ...
    • Zdolności organizacyjne przedsiębiorstwa – ujęcie procesowe 

      Brzeziński, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The company’s organizational skills in resource-based theory play an increasingly important role both in the operational and strategic dimensions therein. The proposed map of processes shaping these abilities constitutes ...
    • Zastosowanie podejścia matrycy logicznej w zarządzaniu strategicznym 

      Trocki, Michał; Bukłaha, Emil; Juchniewicz, Mateusz; Metelski, Witalij (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The main goal of the article is to show the issues of strategy implementation as an area of activity at the border of both strategic management and project management. The authors try to explain why the implementation of ...
    • Stan dostosowania systemów utrzymania ruchu do warunków Przemysłu 4.0 

      Trzcieliński, Stefan (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The Idea of Industry 4.0 has been known since 2011. It is currently being developed by its specific technologies regarding automation and data exchange in value chain. To maintain of these technologies in readiness for ...
    • Branżowe łańcuchy dostaw jako szansa dla współczesnych organizacji 

      DENDERA-GRUSZKA, MAŁGORZATA; Kulińska, Ewa Maria ORCID; Masłowski, Dariusz ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The article presents an analysis of the concept of supply chains and studies on the industry supply chain. The literature analysis revealed theories of supply chains on a theoretical basis, which enabled the development ...
    • Współtworzenie wartości w sektorze kreatywnym z perspektywy muzeów 

      Sawczuk, Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      Contacts with the environment, relations as well as different variants of value creation are more intensively explored. Issues of relations concern also museums, which modify their offers and cooperate with private entities, ...
    • Systemowa multiwartość odpadów komunalnych – podmioty i sposoby tworzenia, wielowymiarowy charakter efektów 

      Sztangret, Izabela (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The municipal waste value creation sector is multi-faced and includes primary and secondary market players, commercial and non-profit enterprises, prosumers of various price segments and more. The multi-value of waste, ...
    • Okazja jako wyznacznik przedsiębiorstwa zwinnego – studium przypadku 

      Królas, Paweł (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
      The environment of the organization creates opportunities and threats for the enterprise. Enterprises identify the possibility of benefiting either intentionally or unintentionally. One way to benefit in the business ...