dc.contributor.author | Piekot, Tomasz | |
dc.contributor.author | Zarzeczny, Grzegorz | |
dc.date.accessioned | 2015-06-12T12:03:22Z | |
dc.date.available | 2015-06-12T12:03:22Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/9616 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;17 | |
dc.title | Między zdrowym rozsądkiem a polityczną poprawnością – polskie podręczniki do nauczania języka polskiego jako obcego oczami cudzoziemców | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [517]-528 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Wrocławski | pl_PL |
dc.references | Dąbrowska A., 1998, Czy istnieje w podręcznikach języka polskiego dla cudzoziemców wyraźny obraz Polski i Polaków? (Próba znalezienia stereotypów), [w:] Stereotyp jako przedmiot lingwistyki. Teoria, metodologia, analizy empiryczne, red. J. Anusiewicz, J. Bartmiński, Język a Kultura 12, Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej, Wrocław, s. 278–295. | pl_PL |
dc.references | Duszak A., 1998, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Janion M., 2007, Niesamowita Słowiańszczyzna, Wydawnictwo Literackie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Komorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kumaravadivelu B., 2006, Understanding Language Teaching. From Method to Postmethod, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, s. 114–133. | pl_PL |
dc.references | Larsen-Freeman D., 2000, Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press, Oxford, s. 121–136. | pl_PL |
dc.references | Otrocki M. 2009, O „ujawnianiu” ideologii w krytycznej analizie dyskursu – kilka refleksji, [w:] Oblicza komunikacji. Ideologia w słowach i obrazach, red. I. Kamińska-szmaj, T. Piekota, M. Poprawa, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Piekot T., A. Żurek [w druku], Nauczanie języka obcego w perspektywie międzykulturowej – model sytuacji komunikacyjnej. | pl_PL |
dc.references | Scollon R., Wong Scollon S., 1995, Intercultural Communication. A Discourse Approach, Blackwell, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Seretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szelc-Mays M., 2006, Coś wam powiem..., Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Turula A., 2000, Metoda komunikacyjna – J’accuse czyli próba obrony, „Języki Obce w Szkole”, 5, s. 41–46. | pl_PL |
dc.references | Dijk T. van, 1995a, Discourse Analysis as Ideology Analysis, [w:] Language and Peace, ed. C. Schäffner, A. Wenden, Dartmouth Publishing Company, Aldershot, s. 17–33. | pl_PL |
dc.references | Dijk T. van, 1995b , Ideological Discourse Analysis, [w:] The New Courant 4. Interdisciplinary Approaches to Discourse Analysis, ed. E. Ventola, A. Solin, Department of English, University of Helsinki, Helsinki, s. 135–161. | pl_PL |
dc.references | Wilkins D., 1990, Second languages: how they are learned and taught, [w:] Encyclopedia of Language, ed. N. E. Collinge, Routledge, Londyn, s. 285–300. | pl_PL |
dc.references | Zarzycka G., 2004, Linguakultura, czym jest, jak ją badać i jak „otwierać”, [w:] Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym, red. A. Dąbrowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 435–445. | pl_PL |