Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPróchniak, Wiola
dc.date.accessioned2015-06-03T10:39:22Z
dc.date.available2015-06-03T10:39:22Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9291
dc.description.abstractW artykule koncentruję się na materiale poetyckim jako szczególnej formie organizacji języka. Poetycki skrót kondensuje językowy obraz świata, nie redukując przy tym jego złożoności i wewnętrznej dynamiki. W tekstach takich twórców, jak: Krynicki, Herbert, Szymborska, Świetlicki czy Bonowicz obserwujemy ciekawe strategie posługiwania się słowem, które można potraktować jako swoiste laboratorium językowe i doskonały materiał służący budowaniu słownictwa w procesie nauczania jpjo.pl_PL
dc.description.abstractIn this article, I focus on poetic material as a particular mode of language organization. Poetic abridgement condenses the linguistic picture of the world without reducing its complexity and internal dynamics. In the texts of such artists as Krynicki, Herbert, Szymborska, Świetlicki, and Bonowicz, we can observe interesting strategies of employing the word, which can be considered a peculiar language laboratory and perfect vocabulary-building material for use in the process of teaching Polish as a foreign language.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18
dc.subjectleksykapl_PL
dc.subjectpoezjapl_PL
dc.titleW soczewce wiersza. Poezja w nauczaniu leksykipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[135]-141pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatolicki Uniwersytet Lubelski im. Jana Pawła IIpl_PL
dc.referencesĆwiczenia komunikacyjne w nauce języka obcego, 1988, red. H. Komorowska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 2009, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKubiak B., 2009, Na łamach prasy, Kraków.pl_PL
dc.referencesLigara B., 2008, Leksykultura w ujęciu Roberta Galissona a nauczanie kompetencji kulturowej, [w:] W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku, red. W. T. Miodunka, A. Seretny, Kraków, s. 51–61.pl_PL
dc.referencesPiotrowski T., 1994, Z zagadnień leksykografii, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSeretny A., 2004, Słownictwo poziomu progowego – listy frekwencyjne a zawartość inwentarza funkcjonalno-pojęciowego, [w:] Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym, red. A. Dąbrowska, Wrocław, s. 269–275.pl_PL
dc.referencesSeretny A., 2007, Kto czyta nie błądzi, Kraków.pl_PL
dc.referencesSeretny A., 2008, Per aspera ad astra, Kraków.pl_PL
dc.referencesSeretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord