dc.contributor.author | Czerkies, Tamara | |
dc.date.accessioned | 2015-06-03T10:24:32Z | |
dc.date.available | 2015-06-03T10:24:32Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/9287 | |
dc.description.abstract | Artykuł prezentuje część badań ankietowych studentów uczących się jpjo. Celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, na jakim poziomie zaawansowania językowego czytają oni tekst literacki na zajęciach? Interesowało nas zwłaszcza zagadnienie, czy tekst literacki działa motywująco na uczących się? Prezentujemy charakterystykę grupy, motywy oraz oczekiwania studentów, którzy czytają polskie teksty literackie nie tylko w trakcie zajęć językowych, ale również we własnym zakresie. | pl_PL |
dc.description.abstract | The paper presents the results of the questionnaire research on a group of students learning Polish as a foreign language. Our goal was to determine on which level of knowledge of Polish students read Polish literary text during language classes. Especially, we wanted to know if the use of literature in class encourages the students to read Polish literary text on their own. We present the profile of the group – language level, age, motivation, and expectations of the students who read Polish literature not only during the language classes but also on their own. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18 | |
dc.subject | tekst literacki w nauczaniu jpjo | pl_PL |
dc.subject | motywacja do uczenia się jpjo | pl_PL |
dc.subject | badania ankietowe | pl_PL |
dc.title | Wykorzystanie tekstu literackiego na zajęciach języka polskiego jako obcego (motywy i oczekiwania studentów) | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [113]-128 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Jagielloński UŁ | pl_PL |
dc.references | Alderson J., 1984, Reading in foreign language; a reading problem or a language problem, [w:] Reading in foreign language, eds. J. Ch. Alderson, A. H. Urquharts, London, s. 1–27. | pl_PL |
dc.references | Brumfit Ch., 1986, Reading skills and the study of literature, [w:] Literature and language teaching, ed. Ch. Brumfit, Oxford, s. 184–190. | pl_PL |
dc.references | Cook G., 1986, Text, extracts and stylistyc texture, [w:] Literature and language teaching, ed. Ch. Brumfit, Oxford, s. 150–164. | pl_PL |
dc.references | Komorowska H., 1978, Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kozłowski A., 1991, Literatura w nauczaniu języków obcych, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kramsch C., 1995, Culture and context in language teaching, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Lazar G., 1993, Literature and language teaching, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Miodunka W., 2004, Kompetencja socjokulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:], Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. W. Miodunka, Kraków, s. 97–117. | pl_PL |
dc.references | Seretny A., 2006, Nauka o literaturze i teksty literackie w dydaktyce języka polskiego jako obcego/drugiego, [w:] Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, red. E. Lipińska, A. Seretny, Kraków, s. 243–275. | pl_PL |
dc.references | Sękowska M., 2000, Neopsychoanlityczna koncepcja rozwoju psychospołecznego E. Eriksona, [w:] Duchowy rozwój człowieka, red. P. Socha, Kraków, s. 101–139. | pl_PL |
dc.references | Spiro J., 1991, Assesing literature four papers, [w:] Assesment in literature teaching, London, ed. Ch. Brumfit, s. 16–83. | pl_PL |