Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzerkies, Tamara
dc.date.accessioned2015-06-03T10:24:32Z
dc.date.available2015-06-03T10:24:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9287
dc.description.abstractArtykuł prezentuje część badań ankietowych studentów uczących się jpjo. Celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, na jakim poziomie zaawansowania językowego czytają oni tekst literacki na zajęciach? Interesowało nas zwłaszcza zagadnienie, czy tekst literacki działa motywująco na uczących się? Prezentujemy charakterystykę grupy, motywy oraz oczekiwania studentów, którzy czytają polskie teksty literackie nie tylko w trakcie zajęć językowych, ale również we własnym zakresie.pl_PL
dc.description.abstractThe paper presents the results of the questionnaire research on a group of students learning Polish as a foreign language. Our goal was to determine on which level of knowledge of Polish students read Polish literary text during language classes. Especially, we wanted to know if the use of literature in class encourages the students to read Polish literary text on their own. We present the profile of the group – language level, age, motivation, and expectations of the students who read Polish literature not only during the language classes but also on their own.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18
dc.subjecttekst literacki w nauczaniu jpjopl_PL
dc.subjectmotywacja do uczenia się jpjopl_PL
dc.subjectbadania ankietowepl_PL
dc.titleWykorzystanie tekstu literackiego na zajęciach języka polskiego jako obcego (motywy i oczekiwania studentów)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[113]-128pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński UŁpl_PL
dc.referencesAlderson J., 1984, Reading in foreign language; a reading problem or a language problem, [w:] Reading in foreign language, eds. J. Ch. Alderson, A. H. Urquharts, London, s. 1–27.pl_PL
dc.referencesBrumfit Ch., 1986, Reading skills and the study of literature, [w:] Literature and language teaching, ed. Ch. Brumfit, Oxford, s. 184–190.pl_PL
dc.referencesCook G., 1986, Text, extracts and stylistyc texture, [w:] Literature and language teaching, ed. Ch. Brumfit, Oxford, s. 150–164.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 1978, Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozłowski A., 1991, Literatura w nauczaniu języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKramsch C., 1995, Culture and context in language teaching, Oxford.pl_PL
dc.referencesLazar G., 1993, Literature and language teaching, Cambridge.pl_PL
dc.referencesMiodunka W., 2004, Kompetencja socjokulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:], Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. W. Miodunka, Kraków, s. 97–117.pl_PL
dc.referencesSeretny A., 2006, Nauka o literaturze i teksty literackie w dydaktyce języka polskiego jako obcego/drugiego, [w:] Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, red. E. Lipińska, A. Seretny, Kraków, s. 243–275.pl_PL
dc.referencesSękowska M., 2000, Neopsychoanlityczna koncepcja rozwoju psychospołecznego E. Eriksona, [w:] Duchowy rozwój człowieka, red. P. Socha, Kraków, s. 101–139.pl_PL
dc.referencesSpiro J., 1991, Assesing literature four papers, [w:] Assesment in literature teaching, London, ed. Ch. Brumfit, s. 16–83.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord