Show simple item record

dc.contributor.authorSokołowska, Kamila
dc.date.accessioned2015-06-03T09:08:43Z
dc.date.available2015-06-03T09:08:43Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9279
dc.description.abstractPrzedstawiona w artykule analiza nagrań rozmów lektora z grupą cudzoziemców pozwoliła na wysunięcie następującej tezy: komentarz lektorski jest tekstem podstawowym w nauczaniu obcokrajowców. Pełni różnorakie role: funkcjonuje jako korekta, uwaga dotycząca konkretnej wypowiedzi ucznia lub jako pouczenie. Jest też reakcją na wszystkie pozostałe zdarzenia, mające miejsce w klasie. Wielofunkcyjność komentarza, a także różnorodność tonacji (żartobliwa, poważna) sprawiają, iż jest on szeroko stosowany w nauczaniu jpjo.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents an analysis of the recordings of a teacher’s conversations with a group of foreigners, which allowed the following thesis: the teacher’s comments are a ‘primary text’ in the process of teaching foreigners. The comments fulfill a variety of roles: they function as an adjustment, a comment to the student’s speech, or as a remark. They can also be a reaction to all the other events taking place in the classroom. Multifunctionality of the comments and the diversity of tone (humorous, serious) cause them to be widely used in teaching Polish as a foreign language.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18
dc.subjectkomentarz lektorskipl_PL
dc.subjecttekst podstawowypl_PL
dc.subjectnauczanie obcokrajowców/cudzoziemcówpl_PL
dc.titleRola komentarza lektorskiego jako tekstu podstawowego w nauczaniu obcokrajowcówpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[411]-417pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesKomorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSeretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL
dc.referencesWSJP – Wielki słownik języka polskiego, 2008, red. E. Dereń, E. Polański, Kraków.pl_PL
dc.referencesZarzycka G., 2000, Dialog międzykulturowy, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” nr 11, Łódź.pl_PL
dc.referencesZarzycka G., 2006, Moc dialogu, [w:] Sprawność przede wszystkim, red. A. Seretny, E. Lipińska, Kraków, s. 129–148.pl_PL
dc.referencesZawadzka E., 2004, Nauczyciele języków obcych w dobie przemian, Kraków.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record