Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJelonkiewicz, Mirosław
dc.date.accessioned2015-06-03T08:45:47Z
dc.date.available2015-06-03T08:45:47Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9275
dc.description.abstractProjekcja filmu, jego omówienie, streszczenie fabuły i analiza problemów przedstawionych w scenariuszu to ważne elementy edukacji kulturowej i językowej cudzoziemców w procesie poznawania języka i kultury obcego kraju. Szczególnie ważne jest prezentowanie filmów znanych reżyserów, których artystyczne dokonania gwarantują silne przeżycia i emocje, a przy tym wysoki poziom artystyczny. Do takich reżyserów należy Krzysztof Kieślowski. Jego filmy należą dziś do kultowych, są znane w kraju i za granicą. Lektura scenariuszy może być dopełnieniem projekcji filmowej i stanowi połączenie zajęć kulturowych z nauką języka.pl_PL
dc.description.abstractFilm screening, discussing it, summarizing the plot, and analyzing the problems presented in the screenplay can be important elements of teaching language and culture to foreigners. It is necessary to show films by the directors who guarantee high artistic level. Krzysztof Kieślowski surely is such a director. His films are considered cult films in Poland and abroad. Reading of his screenplays can be an additional element of a class based on a film screenings. During such a lesson, we can put cultural education together with teaching the language.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18
dc.subjectkulturoznawstwopl_PL
dc.subjectlinguakulturapl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectscenariuszpl_PL
dc.subjectlista dialogowapl_PL
dc.subjecttekst kulturypl_PL
dc.subjectKrzysztof Kieślowskipl_PL
dc.subject„Dekalog”pl_PL
dc.subjectaudiowizualnośćpl_PL
dc.subjectetykapl_PL
dc.titleScenariusze i listy dialogowe „Dekalogu” Krzysztofa Kieślowskiego jako teksty kultury na zajęciach z cudzoziemcamipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[87]-97pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawskipl_PL
dc.referencesBiełyk T., 2006, Czy naszym życiem rządzi przypadek?, „Kwartalnik Polonicum”, nr 2.pl_PL
dc.referencesJanus-Sitarz A., 2004, Między słowem, obrazem i dźwiękiem czyli uczeń wobec różnych tekstów kultury. Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, Kraków.pl_PL
dc.referencesJaszczurowska E., 2005, Komponent kulturowy w nauczaniu języka obcego jako narzędzie przełamywania stereotypów kulturowych, Materiały z konferencji naukowo-dydaktycznej „Języki obce przepustką do zjednoczonej Europy i świata”, Politechnika Śląska, Ustroń 8–10 kwietnia.pl_PL
dc.referencesKamińska K., 2005, W stronę wielokulturowości w edukacji przedszkolnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKieślowski K., 2006, Autobiografia, Kraków.pl_PL
dc.referencesKieślowski K., Piesiewicz K., 1996, Dekalog, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKino Kieślowskiego, kino po Kieślowskim, 2006, Izabelin.pl_PL
dc.referencesKrzysztof Kieślowski, 1999, „Film na świecie”, nr 3–4.pl_PL
dc.referencesKulig A., 2009, Etyka bez końca. Twórczość filmowa K. Kieślowskiego wobec problemów etycznych, Poznań.pl_PL
dc.referencesMartyniuk W., 1998, Wartość dydaktyczna tekstów w nauczaniu języka obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 10, s. 91.pl_PL
dc.referencesSłownik pojęć i tekstów kultury, 2002, red. E. Szczęsna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTatarowa I., 2004, Ergo sum. Poszukiwania sensu istnienia w polskim i radzieckim filmie 1960–1990, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZawiśliński S., 2005, Kieślowski. Ważne żeby iść..., Izabelin.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord