Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSabela, Ewa
dc.date.accessioned2015-06-02T13:16:22Z
dc.date.available2015-06-02T13:16:22Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9259
dc.description.abstractArtykuł zwraca uwagę na coraz większą rolę Internetu w codziennym życiu i konieczność pracy z nim oraz prezentowania związanego z nim słownictwa podczas lekcji jpjo. Podkreśla, że Internet stanowi najłatwiej dostępne i najtańsze źródło autentycznych tekstów językowych, pozwalających rozwijać nie tylko kompetencje językowe, ale i interkulturowe osobom uczącym się języka na terenie Polski i poza jej granicami. Omawia niektóre możliwości wykorzystania materiałów internetowych podczas lekcji języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym oraz metody pracy z nimi, umożliwiające rozwijanie u słuchaczy sprawności słuchania, mówienia, czytania i pisania. Zawiera też krótką prezentację wybranych programów i projektów internetowych służących do nauki jpjo.pl_PL
dc.description.abstractThis article draws our attention to the growing importance of the Internet in our daily life and to the necessity of working with it as well as presenting Internet-related vocabulary while teaching Polish as a foreign language. It is emphasized that the Internet provides the most easily available and the cheapest source of authentic texts that enable learners in Poland or abroad to develop not only language skills but also intercultural competence. Some of the possibilities of using the material from the Internet while teaching Polish as a foreign language at an elementary level and the methods of working with it, enabling students to develop skills such as listening, speaking, reading, and writing are discussed in this article. It also includes a short presentation of selected Internet programs and projects that serve as tools for teaching Polish as a foreign language.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18
dc.subjectteksty internetowepl_PL
dc.subjectsłowniki on-linepl_PL
dc.subjecttekst autentycznypl_PL
dc.subjectsłownictwo tematycznepl_PL
dc.subjectprogramy edukacyjnepl_PL
dc.subjectprojekty internetowepl_PL
dc.subjectkursy on-linepl_PL
dc.subjectjęzyki mniejszościowepl_PL
dc.subjectlekcje realioznawstwapl_PL
dc.titleTeksty internetowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowympl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[39]-44pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBurkot A., Jasińska A., 2007, Hurra!!! Po polsku 2, Kraków.pl_PL
dc.referencesCudak R., 1997, Komputer w nauczaniu języka polskiego jako obcego, „Gazeta Uniwersytecżka”, nr 5 (41).pl_PL
dc.referencesFrej J., 2010, Multimedia w nauczaniu języków obcych, http://www.sod.ids.czest.pl/publikacje/1870/1870.pdf [dostęp 12.05.2010].pl_PL
dc.referencesGajek E., 2002, Komputery w nauczaniu języka obcego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzenia J., 2007, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrajka J., Nauczanie języka obcego w sieci – wykorzystanie Internetu jako alternatywy dla podręcznika, http://www.uz.zgora.pl/kmti/konferencje/media_a…/krajka.pdf [dostęp 12.05.2010].pl_PL
dc.referencesMatusewicz A., Technologie informacyjne w nauczaniu języków obcych, http://www.edukacja.edux.pl/p-4444-technologie-informacyjne-w-nauczaniujezyka.php [dostęp 12.05.2010].pl_PL
dc.referencesOd mediów przekazu do mediów uczestnictwa. Transmisja i nauczanie języków mniejszościowych, red. R. Dębski, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesTwardo S., 2009, O możliwościach nieodpłatnego wykorzystywania materiałów z Internetu, „Języki Obce w Szkole”, nr 4.pl_PL
dc.referencesUstawa o prawach autorskich z dn.04.02.1994, http://effp.pl/…/ustawa_o_prawie_autorskim_i_prawach_pokrewnych.pdf [dostęp 20.04.2010].pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord