Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKobus, Magdalena
dc.date.accessioned2015-06-02T13:11:00Z
dc.date.available2015-06-02T13:11:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9257
dc.description.abstractW artykule starano się pokazać, w jaki sposób teksty zaczerpnięte z prasy kobiecej mogą posłużyć celom dydaktycznym. Przeprowadzona fragmentaryczna analiza podręczników pokazała, że autorzy bardzo rzadko sięgają po teksty z tego rodzaju czasopism. Do ukazania przykładowych ćwiczeń wykorzystano „Claudię” (poziomy B1, B2) i „Panią” (poziomy C1, C2). Różnorodna tematyka i obecność tekstów poruszających tematy kontrowersyjne sprawiają, że omawiane tytuły są ciekawym materiałem i pomocą w rozwijaniu kompetencji językowej słuchaczy obu płci.pl_PL
dc.description.abstractThis article aims to show how the texts taken from the women’s press can serve educational purposes. A fragmentary analysis of textbooks has shown that the authors very rarely refer to texts from this kind of magazines. In the article, magazines such as “Claudia” (levels B1, B2) and “Pani” (levels C1, C2) were used to show exemplary exercises. A variety of topics and the presence of texts that bring up controversial issues cause these titles to be an interesting material and assistance in developing the linguistic competence in students of both sexes.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18
dc.subjectjęzykoznawstwo stosowanepl_PL
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectjęzyk polski jako obcypl_PL
dc.subjectpomoce dydaktycznepl_PL
dc.subjectprasa kobiecapl_PL
dc.titlePrasa kobieca jako pomoc dydaktyczna na przykładzie kursów dla żon żołnierzy Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego w Szczeciniepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[25]-30pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczecińskipl_PL
dc.references„Claudia” 2009, nr 1–12.pl_PL
dc.references„Pani” 2009, nr 1–12.pl_PL
dc.referencesBurkat A., Jasińska A., 2007, Hurra!!! Po polsku 2, Kraków.pl_PL
dc.referencesBurkat A., Jasińska A., Małolepsza M., Szymkiewicz A., 2009, Hurra! Po polsku 3, Kraków.pl_PL
dc.referencesDembowska I., 2008, Wykorzystanie tekstów z łódzkiej prasy w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:] Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. M. Witkowska-Gutkowska, B.Grochala, s. 227–232.pl_PL
dc.referencesGaszyńska-Magiera M., 2002, Teksty prasowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:] Tekst w mediach, red. K. Michalewski, Łódź.pl_PL
dc.referencesSprawności przede wszystkim, 2006, red. E. Lipińska, A. Seretny, Kraków.pl_PL
dc.referencesLipińska E., Seretny A., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL
dc.referencesLipińska E., Seretny A., 2006, Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL
dc.referencesMajkiewicz A., 2001, Różne odmiany tekstów na lekcji języka polskiego jako obcego, czyli o potrzebie zachowania autentyczności językowej, [w:] Inne optyki: nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, red. R. Cudak, J. Tambor, Katowice.pl_PL
dc.referencesMałolepsz a M., Szymkiewicz A., 2006, Hurra! Po polsku 1, Kraków.pl_PL
dc.referencesMartyniuk W., 2001, „Jak dziadek poznał babcię”, czyli o nowym podejściu do pracy z tekstem w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:] Inne optyki: nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, red. R. Cudak, J. Tanmor, Katowice.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord