dc.contributor.author | Kobus, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2015-06-02T13:11:00Z | |
dc.date.available | 2015-06-02T13:11:00Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/9257 | |
dc.description.abstract | W artykule starano się pokazać, w jaki sposób teksty zaczerpnięte z prasy kobiecej mogą posłużyć celom dydaktycznym. Przeprowadzona fragmentaryczna analiza podręczników pokazała, że autorzy bardzo rzadko sięgają po teksty z tego rodzaju czasopism. Do ukazania przykładowych ćwiczeń wykorzystano „Claudię” (poziomy B1, B2) i „Panią” (poziomy C1, C2). Różnorodna tematyka i obecność tekstów poruszających tematy kontrowersyjne sprawiają, że omawiane tytuły są ciekawym materiałem i pomocą w rozwijaniu kompetencji językowej słuchaczy obu płci. | pl_PL |
dc.description.abstract | This article aims to show how the texts taken from the women’s press can serve educational purposes. A fragmentary analysis of textbooks has shown that the authors very rarely refer to texts from this kind of magazines. In the article, magazines such as “Claudia” (levels B1, B2) and “Pani” (levels C1, C2) were used to show exemplary exercises. A variety of topics and the presence of texts that bring up controversial issues cause these titles to be an interesting material and assistance in developing the linguistic competence in students of both sexes. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18 | |
dc.subject | językoznawstwo stosowane | pl_PL |
dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | język polski jako obcy | pl_PL |
dc.subject | pomoce dydaktyczne | pl_PL |
dc.subject | prasa kobieca | pl_PL |
dc.title | Prasa kobieca jako pomoc dydaktyczna na przykładzie kursów dla żon żołnierzy Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego w Szczecinie | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [25]-30 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Szczeciński | pl_PL |
dc.references | „Claudia” 2009, nr 1–12. | pl_PL |
dc.references | „Pani” 2009, nr 1–12. | pl_PL |
dc.references | Burkat A., Jasińska A., 2007, Hurra!!! Po polsku 2, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Burkat A., Jasińska A., Małolepsza M., Szymkiewicz A., 2009, Hurra! Po polsku 3, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dembowska I., 2008, Wykorzystanie tekstów z łódzkiej prasy w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:] Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. M. Witkowska-Gutkowska, B.Grochala, s. 227–232. | pl_PL |
dc.references | Gaszyńska-Magiera M., 2002, Teksty prasowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:] Tekst w mediach, red. K. Michalewski, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Sprawności przede wszystkim, 2006, red. E. Lipińska, A. Seretny, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Lipińska E., Seretny A., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Lipińska E., Seretny A., 2006, Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Majkiewicz A., 2001, Różne odmiany tekstów na lekcji języka polskiego jako obcego, czyli o potrzebie zachowania autentyczności językowej, [w:] Inne optyki: nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, red. R. Cudak, J. Tambor, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Małolepsz a M., Szymkiewicz A., 2006, Hurra! Po polsku 1, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Martyniuk W., 2001, „Jak dziadek poznał babcię”, czyli o nowym podejściu do pracy z tekstem w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:] Inne optyki: nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, red. R. Cudak, J. Tanmor, Katowice. | pl_PL |