Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJałoszyński, Bartosz
dc.date.accessioned2015-06-02T12:53:34Z
dc.date.available2015-06-02T12:53:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9254
dc.description.abstractAutor prezentuje typy ćwiczeń o charakterze ludycznym, pojawiające się w badanych podręcznikach do nauki jpjo. Opisuje ich strukturę logiczną oraz zależności między instrukcją a egzemplifikacją rozwiązania, zawartą w poleceniu. Autor daje przykłady poleceń sformułowanych na różne sposoby, także zawierających rozbudowane fragmenty narracyjne. Analizuje składnię oraz słownictwo użyte w tekstach poleceń. Wskazuje zalety skomplikowanej struktury językowej poleceń w ćwiczeniach ludycznych.pl_PL
dc.description.abstractThe author presents different types of ludic exercises appearing in textbooks for teaching Polish as a foreign language. He describes their logical structure and correlations between instructions and examples in the exercises. He also shows different types of instructions in ludic exercises, including instructions with narrative parts. He analyses the syntax and vocabulary, and presents the advantages of complicated linguistic structures used in instructions to ludic exercises.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18
dc.subjectpodejście ludycznepl_PL
dc.subjectpolecenia dydaktycznepl_PL
dc.titleSposoby formułowania tekstów poleceń w ćwiczeniach reprezentujących podejście ludyczne w nauczaniu języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[403]-410pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBurkat A., Jasińska A., 2007a, Hurra!!! Po polsku 2. Podręcznik studenta, Kraków.pl_PL
dc.referencesBurkat A., Jasińska A., 2007b, Hurra!!! Po polsku 2. Zeszyt ćwiczeń, Kraków.pl_PL
dc.referencesBurzyńska A., 1998, Polecenia dydaktyczne w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie średnim, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 10, s. 5–12.pl_PL
dc.referencesHuizinga J., 1985, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMałolepsza M., Szymkiewicz A., 2006, Hurra!!! Po polsku 1. Podręcznik studenta, Kraków.pl_PL
dc.referencesMałolepsza M., Szymkiewicz A., 2007, Hurra!!! Po polsku 1. Zeszyt ćwiczeń, Kraków.pl_PL
dc.referencesNocoń J., 1996, Polecenia dydaktyczne w podręcznikach do nauki o języku, [w:] Styl a tekst, red. M. Balowski, S. Gajda, Opole, s. 285–292.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 2001, Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUSJP – Uniwersalny słownik języka polskiego, 2006, red. S. Dubisz, Warszawa.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord