dc.contributor.author | Jałoszyński, Bartosz | |
dc.date.accessioned | 2015-06-02T12:53:34Z | |
dc.date.available | 2015-06-02T12:53:34Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/9254 | |
dc.description.abstract | Autor prezentuje typy ćwiczeń o charakterze ludycznym, pojawiające się w badanych podręcznikach do nauki jpjo. Opisuje ich strukturę logiczną oraz zależności między instrukcją a egzemplifikacją rozwiązania, zawartą w poleceniu. Autor daje przykłady poleceń sformułowanych na różne sposoby, także zawierających rozbudowane fragmenty narracyjne. Analizuje składnię oraz słownictwo użyte w tekstach poleceń. Wskazuje zalety skomplikowanej struktury językowej poleceń w ćwiczeniach ludycznych. | pl_PL |
dc.description.abstract | The author presents different types of ludic exercises appearing in textbooks for teaching Polish as a foreign language. He describes their logical structure and correlations between instructions and examples in the exercises. He also shows different types of instructions in ludic exercises, including instructions with narrative parts. He analyses the syntax and vocabulary, and presents the advantages of complicated linguistic structures used in instructions to ludic exercises. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18 | |
dc.subject | podejście ludyczne | pl_PL |
dc.subject | polecenia dydaktyczne | pl_PL |
dc.title | Sposoby formułowania tekstów poleceń w ćwiczeniach reprezentujących podejście ludyczne w nauczaniu języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [403]-410 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | Burkat A., Jasińska A., 2007a, Hurra!!! Po polsku 2. Podręcznik studenta, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Burkat A., Jasińska A., 2007b, Hurra!!! Po polsku 2. Zeszyt ćwiczeń, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Burzyńska A., 1998, Polecenia dydaktyczne w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie średnim, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 10, s. 5–12. | pl_PL |
dc.references | Huizinga J., 1985, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Małolepsza M., Szymkiewicz A., 2006, Hurra!!! Po polsku 1. Podręcznik studenta, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Małolepsza M., Szymkiewicz A., 2007, Hurra!!! Po polsku 1. Zeszyt ćwiczeń, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Nocoń J., 1996, Polecenia dydaktyczne w podręcznikach do nauki o języku, [w:] Styl a tekst, red. M. Balowski, S. Gajda, Opole, s. 285–292. | pl_PL |
dc.references | Siek-Piskozub T., 2001, Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | USJP – Uniwersalny słownik języka polskiego, 2006, red. S. Dubisz, Warszawa. | pl_PL |