dc.contributor.author | Słaby-Góral, Iwona | |
dc.date.accessioned | 2015-06-02T10:10:21Z | |
dc.date.available | 2015-06-02T10:10:21Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/9241 | |
dc.description.abstract | Autorka artykułu koncentruje się na opisie metod wprowadzania niektórych zjawisk gramatycznych w procesie nauczania jpjo. Ilustruje je przykładami i ćwiczeniami opartymi na dialogu będącym jedną z ważniejszych form komunikowania się. Zaprezentowane metody wynikają z wieloletniego doświadczenia glottodydaktycznego. | pl_PL |
dc.description.abstract | The author of the article describes the methods of introducing certain grammatical phenomena in the process of teaching Polish as a foreign language. She illustrates her description with examples and exercises based on dialogues – one of the most important forms of communication. Presented methods are based on the experiences of the author, who has been a teacher of Polish for many years. | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18 | |
dc.subject | metody | pl_PL |
dc.subject | nauczanie gramatyki | pl_PL |
dc.subject | tryb rozkazujący | pl_PL |
dc.subject | rzeczownik odsłowny | pl_PL |
dc.subject | mowa zależna | pl_PL |
dc.title | Wariacje na temat dialogu, czyli co można zrobić z tekstem w grupie średnio zaawansowanej językowo na zajęciach z języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [285]-293 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | Kucharczyk J., 1995, Już mówię po polsku, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Stefańczyk W., 1998, Czy w języku polskim istnieją alternacje?, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców”, nr 10, s. 361–363. | pl_PL |
dc.references | Zarzycka G., 2000, Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się cudzoziemców przyswajających język polski?, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców”, nr 11. | pl_PL |