Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorO’Keefe, Katherine
dc.date.accessioned2015-05-25T11:36:08Z
dc.date.available2015-05-25T11:36:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9101
dc.description.abstractA little more than century apart from each other, Oscar Wilde and Marina Carr each took clear inspiration from antiquity to write intensely symbolic drama for their times, featuring powerful female characters with fatal impulses. The article intends to examine resonances between Oscar Wilde’s Salome and The Duchess of Padua and the more recent dramas by Marina Carr. In their complex interactions of desire, guilt, evocations of blood sacrifice, and an impulse towards death, these plays may offer a possibility of transcendence.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;2
dc.subjectOscar Wildepl_PL
dc.subjectMarina Carrpl_PL
dc.subjectIrish theatrepl_PL
dc.titleSztuki pasyjne po irlandzku, czyli kobiety i śmierć u Oskara Wilde’a i Mariny Carrpl_PL
dc.title.alternativePassion Plays: The Mortal Women of Oscar Wilde and Marina Carrpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[101]-111pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationDublin City University, St. Patrick’s College Drumcondra, Dublin 9.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteKatherine O’Keefe specjalizuje się w literaturze i dramacie Anglii i Irlandii. W 2011 roku uzyskała tytuł doktora na University College Dublin. Obecnie wykłada na uniwersytecie St. Patrick’s College w Drumcondra. W 2012 roku wyróżniona została stypendium badawczym University of Columbia w Los Angeles.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkatherine@keestone.netpl_PL
dc.relation.volume24


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord