Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrzegorzewski, Krzysztof
dc.date.accessioned2015-05-25T11:02:30Z
dc.date.available2015-05-25T11:02:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9096
dc.description.abstractThe text describes selected publicistic programmes produced in 2013 by the regional branch of Polish National Television in Łódź. The author makes use of such analytical tools as modern rhetoric & stylistics, the study of non-verbal communication (including colours and their meaning), and mechanisms for persuasion and manipulation in the media. Based on the analysis carried out, the author assesses the quality of programmes and their role in the TV schedule, taking into account the context of their public mission.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;1
dc.subjectTV journalismpl_PL
dc.subjectpublicistic programspl_PL
dc.subjectframe analysispl_PL
dc.subjectPolish National TVpl_PL
dc.titleRola i charakter publicystyki w paśmie regionalnym TVP na przykładzie analizy wybranych przekazów publicystycznych TVP Łódźpl_PL
dc.title.alternativeThe role and quality of publicistic journalism offered by a regional channel of Polish National Television based on selected programs by TVP Łódźpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[151]-166pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; Łódź, 90-236, ul. Pomorska 171/173.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteKrzysztof Grzegorzewski – absolwent filologii polskiej Uniwersytetu Łódzkiego; dziennikarz, prezenter i autor audycji muzycznych (współpracował m.in. z Radiem Łódź i Radiem Parada); autor publikacji z zakresu dziennikarstwa telewizyjnego i retoryki politycznej oraz dziennikarstwa muzycznego, członek zespołu IProfessionals przy Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie koordynuje i współtworzy Telewizję Internetową Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesBudzyńska-Daca A., Kwosek J., Erystyka, czyli o sztuce prowadzenia sporów. Komentarze do Schopenhauera, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesFras j., Język propagandy politycznej, [w:] Teoria i praktyka propagandy, red. B. Dobek-Ostrowska, J. Fras, B. Ociepka, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesGodzic W., Telewizja i jej gatunki. Po Wielkim Bracie, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesGoffman E., Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience, Boston 1986.pl_PL
dc.referencesGrzegorzewski K., Funkcjonowanie newsów w przekazie telewizyjnym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3 (17).pl_PL
dc.referencesHennessy B., Dziennikarstwo publicystyczne, przeł. A. Sadza, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesJakubowicz K., Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesKarwat M., Sztuka manipulacji politycznej, Toruń 2001.pl_PL
dc.referencesLasota T., Misja publiczna w Telewizji Polskiej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2013, nr 2 (20).pl_PL
dc.referencesMarketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, red. M. jeziński, Toruń 2004.pl_PL
dc.referencesOciepka B., Dla kogo telewizja? Model publiczny w postkomunistycznej Europie Środkowej, Wrocław 2003.pl_PL
dc.referencesOlczyk T., Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPease A., Mowa ciała, czyli jak czytać myśli ludzi z ich gestów, przeł. E. Wiekiera, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesPiontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesSchopenhauer A., Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów, przeł. B. i Ł. Konarscy, przedm. T. Kotarbiński, Kraków 1973.pl_PL
dc.referencesSikorski W., Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesSłownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesThompson j.B., Skandal polityczny. Władza i jawność w epoce medialnej, przeł. M. Habura, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesWojtak M., Analiza gatunków prasowych, Lublin 2010.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkrzysztof.grzegorzewski@uni.lodz.plpl_PL
dc.relation.volume23


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord