• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica T. 23 (2014) nr 1
  • Zobacz pozycję
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica T. 23 (2014) nr 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Statystyki

Przejrzyj statystyki użycia

Wizerunek e-zinu „Parallax” – charakterystyka, identyfikacja, budowanie marki

No Thumbnail [100%x80]
Oglądaj/Otwórz
15-wich.pdf (2.004MB)
Data
2014
Autor
Wich-Szymczak, Urszula
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article discusses image development in “Parallax” (an internet magazine devoted to computer games), with a special focus on aspects of visual identification. The article presents the characteristics of “Parallax”, the stages of building its image, and the building of the brand, with special attention paid to issues such as the design of name, logo, typography, and the selection of the appropriate color. The aim of the study is to demonstrate how conscious image building affects perceptions of the e-zine. Thanks to developments in interactivity, the mass media communication model is changing. The engagement of the sender and receiver provides clues for the proper functioning of this new-born journalism type, which is a key contributor that is rapidly gaining importance in relation to traditional media types. The author reveals plans to increase the contribution of graphic, visual aspects in internet media models when comparing them to “paper” media, which often seems to be underestimated by publishers and explains its importance for identity creation in internet media.
URI
http://hdl.handle.net/11089/8979
Collections
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica T. 23 (2014) nr 1 [17]

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 

NoThumbnail