Show simple item record

dc.contributor.authorOlczyk, Adam
dc.date.accessioned2015-05-18T12:11:20Z
dc.date.available2015-05-18T12:11:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-83-7969-471-6
dc.identifier.issn2391-8551
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8884
dc.description.abstractTechnological development implies a lot of new ways to commit crimes in cyberspace. Stealing virtual objects (such as magical swords or shoes) is one of them. It is unique because virtual theft combines one of the oldest types of criminal activity with the achievements of modern technology. This article deals with those situations when the actions taken by players stop being protected by the ‘magic circle’ and become criminal. It will also explore how the Polish Penal Law deals with these matters. It shall also discuss a comparable U.S. based case, involving fraud committed by the player called Cally in "Eve Online", three cases from Poland and finally, It will deal with stipulated solutions.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesReplay. The Polish Journal of Game Studies;01/2014
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjecttheftpl_PL
dc.subjectmagic circlepl_PL
dc.subjectkontratyp (legal defense)pl_PL
dc.subjectpenal lawpl_PL
dc.subjectcomputer gamespl_PL
dc.subjectcomputer fraudpl_PL
dc.title„Your character has been robbed. Do you want to sue the other player?” Polskie prawo karne a „kradzież” przedmiotu w grze komputerowejpl_PL
dc.title.alternative“Your character has been robbed. Do you want to sue the other player?” Polish criminal law and the notion of “theft” in a computer game.pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number107-117pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Teorii i Filozofii Prawapl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnotemgr Adam Olczyk – urodzony w 1987 roku w Opolu; absolwent filozofii i prawa na Uniwersytecie Łódzkim; obecnie doktorant w Katedrze Teorii i Filozofii Prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz asystent sędziego w Naczelnym Sądzie Administracyjnym; w kręgu jego zainteresowań znajduje się szeroko ujęta filozofia prawa a także twórczość Leszka Kołakowskiego.pl_PL
dc.referencesAdamski, Andrzej, 2000, Prawo karne komputerowe, Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.pl_PL
dc.referencesAntonowicz, Paweł; Szarmach, Łukasz, Teoria i praktyka funkcjonowania piramidy finansowej versus studium przypadku upadłości Amber Gold sp. z o.o., [online], [dostęp: 25 marca 2014], http://zif.wzr.pl/pim/2013_1_2_1.pdf.pl_PL
dc.referencesBrzózka, Piotr, 2011, 17-latkowi grozi poprawczak za wirtualną kradzież, [online], [dostęp: 13 lipca 2013], http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/425623,17latkowi-grozi-poprawczak-za-wirtualna-kradziez,id,t.html.pl_PL
dc.referencesCuryło, Jolanta, 2011, Przestępstwa przeciwko mieniu (art. 278 k.k. – art. 294 k.k.), Piła: Wydawnictwo Szkoły Policji w Pile.pl_PL
dc.referencesDupré, Ben, 2008, 50 teorii filozofii, które powinieneś znać, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.pl_PL
dc.referencesGabor, Patrycja; Leszczyńska Paulina, 2013, Pojęcie “magicznego kręgu”. Zakres obowiązywania prawa w grach MMORPG, [w:] Katarzyna Grzybczyk (red.), Prawo w wirtualnych światach, Warszawa: Difin SA, ss. 56–65.pl_PL
dc.referencesGajewska-Kraczkowska, Hanna, 2011, Czy można ukarać wirtualnego rabusia? , [online], [dostęp: 13 lipca 2013], http://blog.dzp.pl/ip/czy-mozna-ukarac-wirtualnego-rabusia/.pl_PL
dc.referencesHuizinga, Johan, 1985, Homo ludens: Zabawa jako źródło kultury, przeł. Maria Kurecka, Witold Wirpsza, Warszawa: Czytelnik.pl_PL
dc.referencesKulesza, Jan, 2013, Prawnokarna ochrona wirtualnej własności?, [w:] Katarzyna Grzybczyk (red.), Prawo w wirtualnych światach, Warszawa: Difin SA, ss. 297–311.pl_PL
dc.referencesMichalski, Bogusław, 2010, Rozdział XXXV. Przestępstwa przeciwko mieniu, [w:] Andrzej Wąsek, Robert Zawłocki (red.), Kodeks karny: Część szczególna: Komentarz do artykułów 222–316: Tom II, Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck, ss. 868–1293.pl_PL
dc.referencesMurdoch, Julian, 2006, 612 Lawns, [online], [dostęp: 13 lipca 2013], http://www.gamerswithjobs.com/node/26703.pl_PL
dc.referencesOgólne statystyki, Postępowania wszczęte, przestępstwa stwierdzone i wykrywalność w latach 1999–2013, 2013, [online], [dostęp: 14 marca 2013], http://www.statystyka.policja.pl/st/ogolne-statystyki/47682,Postepowania-wszczete-przestepstwa-stwierdzone-i-wykrywalnosc-w-latach-1999–2013.html.pl_PL
dc.referencesSygit, Bogusław, 2007, Historia prawa kryminalnego, Toruń: Zapolex Media.pl_PL
dc.referencesSzyller, Donat, 2011, Kradzież w krainie demonów, [online], [dostęp: 13 lipca 2013], http://www.przekroj.pl/artykul/825165-Kradziez-w-krainie-demonow.html.pl_PL
dc.referencesWarylewski, Jarosław, 2007, Prawo karne: część ogólna, Warszawa: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis.pl_PL
dc.referencesWaglowski, Piotr, 2010, Jak wynika z doniesień policji: również bandyci grają w Tibia, [online], [dostęp: 13 lipca 2013], http://prawo.vagla.pl/node/9092.pl_PL
dc.referencesWhite, Ethan, 2008, Massively Multiplayer Online Fraud: Why the Introduction of Real World Law in a Virtual Context Is Good for Everyone, „Northwestern Journal of Technology and Intellectual Property”, VOL. 6, NO. 2, ss. 228–243.pl_PL
dc.referencesWolter, Władysław, 1947, Prawo karne, Warszawa: Gebethner i Wolff.pl_PL
dc.referencesWyrok, 2010, [online], [dostęp: 14 marca 2013], http://nasz-metin.pl/images/metin2.jpg.pl_PL
dc.referencesZawłocki, Robert, 2011, Rozdział I. Przestępstwa przeciwko mieniu. Zagadnienia ogólne, [w:] Robert Zawłocki (red.), System prawa karnego: Przestępstwa przeciwko mieniu i gospodarcze: Tom 9, Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck, Instytut Nauk Prawnych PAN, ss. 1–51.pl_PL
dc.referencesZimmer-Czekaj, Jacek, 2009, Prawa własności intelektualnej w wirtualnych światach, [online], [dostęp: 13 lipca 2013], http://www.lex.pl/akt/-/akt/prawa-wlasnosci-intelektualnej-w-wirtualnych-swiatach.pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska