dc.contributor.author | Baumgartner, Hans Michael | |
dc.date.accessioned | 2015-05-04T10:54:27Z | |
dc.date.available | 2015-05-04T10:54:27Z | |
dc.date.issued | 1987 | |
dc.identifier.issn | 0208-6107 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8627 | |
dc.description.abstract | In der technisierten Veit kann die Wissenschaft keine Antwort
auf die Frage naoh dem inneren Charakter des Todesphänomens geben.
Die These von dem Ende der Metaphysik, die diese Frage stellt,
ist selbst eine gesohiohtsphilosophieohe Spekulation. Naoh dem
Verfasser gibt es keinen Beweis weder für die Sterblichkeit noch
für Unsterblichkeit der Seele. In Platons Dialog kommt die Hoffnung
auf Unsterblichkeit zum Ausdruok, die Hoffnung, die fde Kants
Glaube, unzerstörbar sei. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica;4 | |
dc.title | Niezniszczalność duszy. Argumenty Platona przeciwko ostatecznej śmierci człowieka w dialogu "Fedon" | pl_PL |
dc.title.alternative | Die Unzerstörbarkeit der Seele Platons Argumente gegen den endgültiegen Tod des Mensohen im Dialoge "Phaidon" | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 35-45 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Centrum Filozofii i Podstaw Nauk, Uniwersytet im. Juatusa Liebiga w Giessen | pl_PL |