Der Slogan - sprachliche Merkmale und Strategien
Streszczenie
Artykuł poświęcony został relewantnym cechom języka reklamy. Już we wstępie autorka
stwierdza, że obszerne przedstawienie języka reklamy jest utrudnione poprzez splot cech
werbalnych i pozajęzykowych badanych tekstów.
W celu przedstawienia najistotniejszych elementów definicji sloganu powołano się na
wybrane wyniki badań Ruth Romer, Volkera Klotza, Nigela Forstera czy też Yahya Hassana
Bajwy.
Omawiając funkcje języka w sloganie jako ważnej formy werbalnej tekstów reklamowych,
podkreśla autorka, że stosowane środki to m. in. uproszczona składnia, pytania retoryczne,
struktury repetytywne i takie figury stylistyczne, jak np. antyteza, parodia lub porównanie.
Następnie przedstawiony został slogan na tie innych form językowych. Autorka koncentruje
się tu przede wszystkim na przysłowiach, cytatach i często używanych, utartych zwrotach.
Obszernie scharakteryzowane zostały aspekty semantyczne sloganów reklamowych. Omówiono
także polifunkcyjność stosowanych elementów językowych i ich metaforyczną symbolikę.
Collections