dc.contributor.author | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.date.accessioned | 2015-04-07T09:28:13Z | |
dc.date.available | 2015-04-07T09:28:13Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Wiśniewska-Kin M. Zdolności poznawcze dzieci w wieku 7-10 lat. Problemy Wczesnej Edukacji 2008, nr 1 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/7746 | |
dc.description | An important task of contemporary school is to stimulate students to cognitive independence. It is related to developing children's way of understanding and describing the world. Cognitive theory enables a new approach to students. From this perspective it presents the process of child's understanding of ideas. There is a possibility to research subjective ways of describing and defining the reality by children. | pl_PL |
dc.description.abstract | W tekście dokonałam analizy zdolności poznawczych dzieci w wieku 7–10–lat. Wykorzystałam w tym celu wykaz zdolności kognitywnych R. W. Langackera. Badania empiryczne przeprowadziłam w czterech szkołach podstawowych w Łodzi i na terenie województwa łódzkiego z grupą 406 dzieci.
Wykazałam, że dzieci mają większe możliwości poznawcze, niż uprzednio zakładano w zakresie umiejętności kategoryzowania, schematyzacji, ustalania odpowiedniości i konceptualizowania. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Problemy Wczesnej Edukacji | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | zdolności poznawcze dzieci | pl_PL |
dc.subject | rozwój poznawczy dzieci 7-10 lat | pl_PL |
dc.subject | mowa i myslenie dzieci | pl_PL |
dc.subject | edukacja wczesnoszkolna | pl_PL |
dc.subject | kognitywizm | pl_PL |
dc.title | Zdolności poznawcze dzieci w wieku 7-10 lat | pl_PL |
dc.title.alternative | Cognitive capabilities of children aged 7-10 | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | s. 127-138 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki Wydział Nauk o Wychowaniu | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Monika Wiśniewska-Kin, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie Pedagogiki, specjalność: wczesna edukacja, magister Filologii Polskiej | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | monikawk@uni.lodz.pl | pl_PL |