Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzarnek, Paulina
dc.date.accessioned2015-02-24T10:35:30Z
dc.date.available2015-02-24T10:35:30Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/6864
dc.description.abstractCelem dysertacji było zbadanie form rozrywki oferowanych przez wybrane komercyjne rozgłośnie radiowe funkcjonujące na polskim rynku medialnym. Problem ten na krajowym gruncie nie doczekał się – jak dotąd – kompleksowego i systematycznego opracowania. W niniejszej rozprawie został on zanalizowany w oparciu o przekaz serwowany przez trzech prywatnych nadawców – ogólnopolskie Radio Zet i RMF FM oraz sieć stacji lokalnych – Radio Eska. Wykorzystany w pracy materiał (około 100 audycji i 50 działań pozaantenowych) pochodzi z lat 2010-2014, choć w uzasadnionych przypadkach pojawiały się również odwołania do czasu poprzedzającego ów okres. W rozdziale pierwszym dysertacji zaprezentowane zostały dotychczasowe ustalenia teoretyczne w badaniach nad zabawą i rozrywką. Zanalizowano również pojęcia z kręgu znaczeniowego zjawiska rozrywki takie jak: gra, czas wolny czy karnawalizacja oraz omówiono poglądy funkcjonalistów na temat społecznych funkcji mediów. Rozdział drugi stanowi charakterystykę polskiego rynku radiowego ze szczególnym uwzględnieniem sektora komercyjnego. Zaprezentowana w nim również została historia czołowych nadawców prywatnych, których przekaz stał się źródłem materiału badawczego rozprawy. Najobszerniejszy rozdział trzeci to analiza antenowych form rozrywki – gatunków i form gatunkotwórczych. Poprzedzone ona została rozważaniami na temat historii audialnych form zabawy, definicji radiowego programu rozrywkowego oraz roli prowadzącego w tego rodzaju produkcjach. Rozdziały czwarty i piąty stały się miejscem opisu form rozrywki wykraczających poza radiowe studio – konwergentnych, oferowanych za pośrednictwem stron internetowych nadawców, aplikacji mobilnych czy mediów społecznościowych oraz eventowych, stanowiących element promocji rozgłośni takich jak trasy koncertowe, wydarzenia sportowe czy festiwale.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectrozrywkapl_PL
dc.subjectradiopl_PL
dc.subjectkonwergencjapl_PL
dc.subjectkomercyjne rozgłośnie radiowepl_PL
dc.titleRodzaje rozrywki w polskiej radiofonii komercyjnejpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Filologicznypl_PL
dc.dissertation.directorOlejniczakowa, Elżbieta
dc.dissertation.reviewerHabrajska, Grażyna
dc.dissertation.reviewerStępnik, Krzysztof


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord