dc.contributor.author | Majewski, Tomasz Wojciech | |
dc.date.accessioned | 2025-06-13T07:23:59Z | |
dc.date.available | 2025-06-13T07:23:59Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.other | RPS4380 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/55710 | |
dc.description | Z uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). | pl_PL |
dc.description.abstract | Autor rozprawy za początek swoich rozważań obiera fenomenologiczne pytanie o sens bytowy przedstawienia, w oparciu o które podejmuje próbę rozjaśnienia towarzyszącego mu przedteoretycznego rozumienia, łącząc fenomenologię z inspiracją hermeneutyczną. Z dorobku hermeneutyki korzysta głównie przez odwołanie się do Gadamerowskiej ontologii obrazu oraz do odczytania mimesis dokonanego przez Paula Ricoeura. W pierwszym rozdziale określono pozycję badawczą. Rozdział drugi poświęcono doświadczeniu obrazu w perspektywie fenomenologicznej. W trzecim rozdziale skoncentrowano się na nudzie i neutralizacji świadomości tetycznej, w czwartym zaś — na ontologii prezentacji i modusie zaangażowania odbiorczego; wskazano także miejsce widza (podwójna funkcja dystansu estetycznego). | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | teoria filmu | pl_PL |
dc.subject | film fabularny — teoria | pl_PL |
dc.subject | świadomość tetyczna | pl_PL |
dc.subject | dystans estetyczny | pl_PL |
dc.subject | odbiór dzieła filmowego | pl_PL |
dc.title | O konstytuowaniu się realności w filmie fabularnym. Świadomość tetyczna i jej modyfikacje w doświadczeniu odbioru filmowego | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 226 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych | pl_PL |
dc.dissertation.director | Helman, Alicja | |