Online dating during social isolation – Perspectives of singles from Poland and Brazil during the COVID-19 pandemic
Streszczenie
This article is a report on quantitative research conducted as part of the project “Singles in Poland and Brazil during social isolation – an international study.” The study, which began in 2020, aimed to understand, from a gender perspective, how singles from Brazil and Poland experienced social isolation caused by the COVID-19 pandemic (hereinafter: COVID). Singles of both genders participated in the study. The study was exploratory, using quantitative strategies, including questionnaires as research tools. In this article, we present an analysis of selected issues concerning online dating during COVID among Poles and Brazilians, taking into account the frequency of dating, the main motivations of respondents and the experience of falling in love through online dating. The purpose of this text is to provide a general overview of online dating among singles, to present the characteristics of the study sample, and to present selected opinions of the men and women participating in the study on their participation in online dating during COVID. We were particularly interested in presenting differences in motivations for engaging in online dating activities and relating this to social and cultural models of femininity and masculinity. Niniejszy artykuł stanowi raport z badań ilościowych przeprowadzonych w ramach projektu „Single w Polsce i Brazylii podczas izolacji społecznej – badanie międzynarodowe”. Badanie, które rozpoczęto w 2020 roku, miało na celu zrozumienie, z perspektywy płci, jak osoby samotne z Brazylii i Polski doświadczyły izolacji społecznej spowodowanej pandemią COVID-19. Udział w badaniu wzięli single obu płci. Badanie miało charakter eksploracyjny, z zastosowaniem strategii ilościowych, w tym kwestionariuszy jako narzędzi badawczych. W niniejszym artykule przedstawiamy analizę wybranych zagadnień dotyczących randek on-line podczas pandemii wśród Polaków i Brazylijczyków, uwzględniając częstotliwość randek, główne motywacje respondentów oraz doświadczenie zakochania się dzięki randkom online. Celem niniejszego tekstu jest ogólne przybliżenie problematyki randek online wśród singli, przedstawienie charakterystyki badanej próby, zaprezentowanie wybranych opinii kobiet i mężczyzn biorących udział w badaniu na temat ich udziału w randkach online w okresie trwania pandemii. Zależało nam szczególnie na przedstawieniu różnic motywacji do podejmowania aktywności na rzecz randek online i odniesieniu tego do społecznych i kulturowych modeli kobiecości i męskości.
Collections