Search
Now showing items 1-4 of 4
The Tourist Region and Globalisation Processes
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)
The 'tourist region’ has long been a key term in geography and specifically in socio-economic geography. Among the many different types of region there is the tourist region characterised by spatial continuity and difference ...
The Tourist Region
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)
Having discussed the academic achievements regarding the notion and delimitation of the tourist region, the author suggests his own original definition. He has based this definition on the concentration of tourist, and ...
Economic Aspects of Tourist Regions
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)
The article, based on research conducted over the last 35 years, presents the concept of a tourist region as a spatial economic unit. The method of categorising a tourist region is analogous to categorising tourist space ...
Tourist product - place
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)
Wśród różnych produktów terytorialnych wyróżnić można także produkt turystyczny. Autorzy próbują scharakteryzować ten produkt wskazując na jego małą spójność w odróżnieniu od produktu turystycznego-miejsce, którego ...