Tourist product - place
Abstract
Wśród różnych produktów terytorialnych wyróżnić można także produkt turystyczny. Autorzy próbują scharakteryzować ten produkt wskazując na jego małą spójność w odróżnieniu od produktu turystycznego-miejsce, którego funkcjonowanie wymaga pewnej nadrzędnej idei. Determinacja geograficzna (w ujęciu przestrzennym) tego typu produktów pozwoliła także na podjęcie próby scharakteryzowania relacji między produktem turystycznym-miejsce a regionem turystycznym. Among numerous territorial products one can name the tourist product. The authors attempt to describe it, pointing out its lack of unity as a concept compared to the tourist product-place which functions in accordance with a certain higher order idea. The geographic determination of this type of product enabled the authors to try and describe the spatial relation between the tourist product-place and the tourist region.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The Tourist Product and its Evolution
The main objective of the article is to discuss issues concerning the ‘tourist product’ and its historical evolution and the authors attempt to shed new light on the development of tourist flows and tourist services. The ... -
Produkt turystyczny i jego ewolucja
Głównym celem artykułu jest uporządkowanie zagadnień związanych z produktem turystycznym i jego historycznym rozwojem. Autorzy podejmują próbę nowego spojrzenia na rozwój migracji i usług turystycznych. Podstawą rozważań ... -
The identification of internal and external attractiveness factors for water parks as tourist destination products
Cieślikowski, Krzysztof; Brusokas, Andrius (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-08-01)The aim of the article is to indicate the key issues in water park management, taking into account internal and external conditions of their attractiveness as tourist destination products using the example of Śląskie ...