Produkt turystyczny
Oglądaj/ Otwórz
Data
2002Autor
Kaczmarek, Jacek
Stasiak, Andrzej
Włodarczyk, Bogdan
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W klasycznej formule marketingowej „5P” pojęcie produktu wymieniane jest „jednym tchem” z pozostałymi czterema składnikami. Dobrze, jeśli występują one bezpośrednio po produkcie, gorzej jeśli znajdują się przed nim. Istotnym bowiem jest postrzeganie produktu jako najważniejszego elementu marketingu-mix, który niezależni e od liczby składników „P” jest podstawą funkcjonowania całej formuły.
Artykuł w całości poświęcony jest najważniejszemu „P” – produktowi turystycznemu. Po zaprezentowaniu najpopularniejszych definicji , omówiono materialne i niematerialne składniki takiego produktu. Następnie przedstawiono i scharakteryzowano 7 podstawowych kategorii produktu turystycznego: usługę, rzecz, wydarzenie, imprezę (pakiet turystyczny), obiekt, szlak i miejsce. Więcej uwagi poświęcono pakietowaniu usług turystycznych jako najczęstszej praktyce w tej branży. Wyróżniono m.in. pakiety podstawowe, poszerzone i fakultatywne, a także standardowe i specjalne.
W końcowej części pracy autorzy przedstawili uniwersalne i szczególne wymiary produktu turystycznego z punktu widzenia producenta-touroperatora oraz klienta-turysty. Swoistym podsumowaniem artykułu jest tzw. sejsmiczny model przeżywania produktu turystycznego (model trzech podróży).
Collections