Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKruszyńska, Agnieszka
dc.date.accessioned2023-09-11T10:38:46Z
dc.date.available2023-09-11T10:38:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47880
dc.description.abstractWybór między trybem indicativo i subjuntivo stanowi jedno z największych wyzwań dla polskich uczniów studiujących język hiszpański. Pomimo licznych różnic między polskim a hiszpańskim, opozycja modalna jest jednym z najtrudniejszych aspektów podczas uczenia się, ale i nauczania języka hiszpańskiego. Wspomniana opozycja pojawia się stosunkowo późno w nauce języka hiszpańskiego, zazwyczaj na poziomie zaawansowanym. Brak jest dostępnych materiałów na niższych poziomach nauczania, co sprawia, że jest to temat rzadko eksplorowany w badaniach kontrastywnych, zwłaszcza w kontekście polskich uczniów. Celem niniejszej pracy badawczej było zrozumienie obecnego stanu wiedzy i analiza błędów popełnianych przez polskich uczniów w zakresie wyboru trybu. Wyniki tej pracy mają znaczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, dostarczając wskazówek dla nauczycieli języka hiszpańskiego pracujących z polskimi uczniami. Badanie wykazało, że liczba godzin nauki języka hiszpańskiego oraz typ zdania wpływają na poprawny wybór trybu. Analiza błędów ujawniła, że największe trudności występują w zdaniach przysłówkowych i zdaniach z możliwością podwójnego wyboru, a także w zdaniach związanych z negacją. Podsumowując, badanie to podkreśla trudności, z jakimi borykają się polscy uczniowie języka hiszpańskiego w kontekście opozycji modalnej. Warto zwrócić większą uwagę na przypadki z podwójnym wyborem trybu i dostosować odpowiednie ćwiczenia, aby pomóc uczniom w poprawieniu swoich umiejętności. Analiza błędów stanowi istotne narzędzie dla nauczycieli i twórców materiałów dydaktycznych, a nadal istnieje wiele możliwości dalszych badań w tej dziedzinie.pl_PL
dc.language.isoespl_PL
dc.subjecttrybypl_PL
dc.subjectsubjuntivopl_PL
dc.subjectindicativopl_PL
dc.subjectanaliza błędówpl_PL
dc.subjectdydaktyka języka hiszpańskiegopl_PL
dc.titleAnálisis de errores en la adquisición de los modos indicativo y subjuntivo por estudiantes polacos de Español como Lengua Extranjerapl_PL
dc.title.alternativeAnaliza błędów popełnianych przez studentów polskich podczas przyswajania hiszpańskich trybów subjuntivo i indicativopl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number215pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Filologii Hiszpańskiejpl_PL
dc.contributor.authorEmailagnieszka.kruszynska@uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorNowikow, Wiaczesław
dc.dissertation.reviewerPawlik, Janusz
dc.dissertation.reviewerBień, Janusz
dc.dissertation.reviewerZieliński, Andrzej
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord