dc.contributor.author | Kruszyńska, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2023-09-11T10:38:46Z | |
dc.date.available | 2023-09-11T10:38:46Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47880 | |
dc.description.abstract | Wybór między trybem indicativo i subjuntivo stanowi jedno z największych wyzwań dla polskich uczniów studiujących język hiszpański. Pomimo licznych różnic między polskim a hiszpańskim, opozycja modalna jest jednym z najtrudniejszych aspektów podczas uczenia się, ale i nauczania języka hiszpańskiego. Wspomniana opozycja pojawia się stosunkowo późno w nauce języka hiszpańskiego, zazwyczaj na poziomie zaawansowanym. Brak jest dostępnych materiałów na niższych poziomach nauczania, co sprawia, że jest to temat rzadko eksplorowany w badaniach kontrastywnych, zwłaszcza w kontekście polskich uczniów.
Celem niniejszej pracy badawczej było zrozumienie obecnego stanu wiedzy i analiza błędów popełnianych przez polskich uczniów w zakresie wyboru trybu. Wyniki tej pracy mają znaczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, dostarczając wskazówek dla nauczycieli języka hiszpańskiego pracujących z polskimi uczniami.
Badanie wykazało, że liczba godzin nauki języka hiszpańskiego oraz typ zdania wpływają na poprawny wybór trybu. Analiza błędów ujawniła, że największe trudności występują w zdaniach przysłówkowych i zdaniach z możliwością podwójnego wyboru, a także w zdaniach związanych z negacją.
Podsumowując, badanie to podkreśla trudności, z jakimi borykają się polscy uczniowie języka hiszpańskiego w kontekście opozycji modalnej. Warto zwrócić większą uwagę na przypadki z podwójnym wyborem trybu i dostosować odpowiednie ćwiczenia, aby pomóc uczniom w poprawieniu swoich umiejętności. Analiza błędów stanowi istotne narzędzie dla nauczycieli i twórców materiałów dydaktycznych, a nadal istnieje wiele możliwości dalszych badań w tej dziedzinie. | pl_PL |
dc.language.iso | es | pl_PL |
dc.subject | tryby | pl_PL |
dc.subject | subjuntivo | pl_PL |
dc.subject | indicativo | pl_PL |
dc.subject | analiza błędów | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka języka hiszpańskiego | pl_PL |
dc.title | Análisis de errores en la adquisición de los modos indicativo y subjuntivo por estudiantes polacos de Español como Lengua Extranjera | pl_PL |
dc.title.alternative | Analiza błędów popełnianych przez studentów polskich podczas przyswajania hiszpańskich trybów subjuntivo i indicativo | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 215 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Filologii Hiszpańskiej | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | agnieszka.kruszynska@uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.dissertation.director | Nowikow, Wiaczesław | |
dc.dissertation.reviewer | Pawlik, Janusz | |
dc.dissertation.reviewer | Bień, Janusz | |
dc.dissertation.reviewer | Zieliński, Andrzej | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |