Show simple item record

dc.contributor.authorKaźmierczak, Monika
dc.date.accessioned2023-07-03T11:26:21Z
dc.date.available2023-07-03T11:26:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationKAŹMIERCZAK, Monika. Budowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniu. Studia Paedagogica Ignatiana [online]. 29 czerwiec 2023, T. 26, nr 2, s. 249–256. [udostępniono 3.7.2023].pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47411
dc.description.abstractRecenzja ksiązki: Dialog bez barier – kompleksowa interwencja logopedyczna w jąkaniu. Wydanie polskie rozszerzone, red. K. Węsierska, H. Sønsterud, Agere Aude, Chorzów 2021, ss. 672pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniupl_PL
dc.relation.ispartofseriesStudia Paedagogica Ignatiana;2
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.titleBudowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniupl_PL
dc.title.alternativeBridging the Gap in the Discourse on Stutteringpl_PL
dc.typeOtherpl_PL
dc.page.number249-256pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopediipl_PL
dc.identifier.eissn2450-5366
dc.referencesBłachnio A., Przepiórka A. (2013). Podejście psychologiczne w terapii jąkania, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna”, t. 13, nr 2, s. 121–125.pl_PL
dc.referencesChęciek M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesDell C.W Jr. (2019). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym, przeł. L. Jankowska-Szafarska, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesFaściszewska M. (2020). Jąkanie. Wypowiedzi dialogowe i narracyjne osób jąkających się, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.pl_PL
dc.referencesDe Geus E. (2013). Czasami po prostu się jąkam. Książka dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat, przeł. M. Węsierska, Katowice: Centrum Logopedyczne.pl_PL
dc.referencesGóral-Półrola J. (2016). Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesGuitar B., Peters T.J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów, przeł. K. Gaweł, Katowice: Centrum Logopedyczne.pl_PL
dc.referencesHumeniuk E. (2012). Biologiczne i psychiczne aspekty jąkania, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.pl_PL
dc.referencesKaźmierczak M. (2018). Jąkający się na maturze ustnej. Przygotowanie, przebieg egzaminu, „Forum Logopedyczne”, nr 26, s. 175–186.pl_PL
dc.referencesKelman E., Nicholas A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym, przeł. M. Kądzioła, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.pl_PL
dc.referencesKupiec K., Jankowska-Szafarska L., Suligowska B., Kara R. (red.) (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu, Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.pl_PL
dc.referencesMoćko N., Węsierska K. (2015). Sytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole, [w:] A. Guzy, M. Wójcik-Dudek, B. Niesporek-Szamburska (red.), Szkoła bez barier. O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 79–98.pl_PL
dc.referencesSakwerda A. (2020). Spokojnie, to tylko jąkanie!, Katowice: Centrum Logopedyczne.pl_PL
dc.referencesSchneider P. (2014). Kto-kto-kto robi hu-hu-hu?, Katowice: Centrum Logopedyczne.pl_PL
dc.referencesSommer M., Koch M., Paulus W., Weiller C., Buchel Ch. (2002). Disconnection of Speech-Relevant Brain Areas in Persistent Developmental Stuttering, „Lancet”, t. 360, nr 9330, s. 380–384, doi:10.1016/S0140-6736(02)09610-1.pl_PL
dc.referencesStecko E. (2012). Jąkanie uwarunkowane obniżoną aktywnością histydazy, Warszawa: Wydawnictwo ES.pl_PL
dc.referencesTarkowski Z. (2007). Psychosomatyka jąkania. Dlaczego osoby jąkające się mówią płynnie, Lublin: Wydawnictwo Fundacji „Orator”.pl_PL
dc.referencesTarkowski Z., Okrasińska A. (2020). Jąkanie w wieku szkolnym. Terapia metodą Tarkowskiego, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.pl_PL
dc.referencesWęsierska K. (red.) (2015). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 1, Niezdrowice–Katowice: Komlogo Piotr Gruba, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.referencesWęsierska K., Gaweł K. (red.) (2018). Zaburzenia płynności mowy, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.pl_PL
dc.referencesWęsierska K., Krawczyk A. (2017). Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym, [w:] A. Myszka, K.I. Bieńkowska, I. Marczykowska (red.), Głos – język – komunikacja, t. 4: Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 13–30.pl_PL
dc.referencesWęsierska K., Witkowski M. (2019). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 2, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.referencesEuropean Clinical Specialization in Fluency Disorders, http://www.ecsf.eu/ [dostęp: 8.07.2022].pl_PL
dc.referencesLOGOLab. Dobra komunikacja, https://www.facebook.com/groups/logolab [dostęp: 8.07.2022].pl_PL
dc.referencesMiędzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. Edycja IV”, https://www.konferencja-zpm.edu.pl/pl/program-3/ [dostęp: 8.07.2022].pl_PL
dc.contributor.authorEmailmonika.kazmierczak@uni.lodz.plpl_PL
dc.relation.volume26pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe