dc.contributor.author | Kaźmierczak, Monika | |
dc.date.accessioned | 2023-07-03T11:26:21Z | |
dc.date.available | 2023-07-03T11:26:21Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | KAŹMIERCZAK, Monika. Budowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniu. Studia Paedagogica Ignatiana [online]. 29 czerwiec 2023, T. 26, nr 2, s. 249–256. [udostępniono 3.7.2023]. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47411 | |
dc.description.abstract | Recenzja ksiązki:
Dialog bez barier – kompleksowa interwencja logopedyczna w jąkaniu. Wydanie polskie rozszerzone, red. K. Węsierska, H. Sønsterud, Agere Aude, Chorzów 2021, ss. 672 | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Studia Paedagogica Ignatiana;2 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | * |
dc.title | Budowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniu | pl_PL |
dc.title.alternative | Bridging the Gap in the Discourse on Stuttering | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.page.number | 249-256 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2450-5366 | |
dc.references | Błachnio A., Przepiórka A. (2013). Podejście psychologiczne w terapii jąkania, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna”, t. 13, nr 2, s. 121–125. | pl_PL |
dc.references | Chęciek M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Dell C.W Jr. (2019). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym, przeł. L. Jankowska-Szafarska, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Faściszewska M. (2020). Jąkanie. Wypowiedzi dialogowe i narracyjne osób jąkających się, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. | pl_PL |
dc.references | De Geus E. (2013). Czasami po prostu się jąkam. Książka dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat, przeł. M. Węsierska, Katowice: Centrum Logopedyczne. | pl_PL |
dc.references | Góral-Półrola J. (2016). Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Guitar B., Peters T.J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów, przeł. K. Gaweł, Katowice: Centrum Logopedyczne. | pl_PL |
dc.references | Humeniuk E. (2012). Biologiczne i psychiczne aspekty jąkania, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. | pl_PL |
dc.references | Kaźmierczak M. (2018). Jąkający się na maturze ustnej. Przygotowanie, przebieg egzaminu, „Forum Logopedyczne”, nr 26, s. 175–186. | pl_PL |
dc.references | Kelman E., Nicholas A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym, przeł. M. Kądzioła, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis. | pl_PL |
dc.references | Kupiec K., Jankowska-Szafarska L., Suligowska B., Kara R. (red.) (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu, Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne. | pl_PL |
dc.references | Moćko N., Węsierska K. (2015). Sytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole, [w:] A. Guzy, M. Wójcik-Dudek, B. Niesporek-Szamburska (red.), Szkoła bez barier. O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 79–98. | pl_PL |
dc.references | Sakwerda A. (2020). Spokojnie, to tylko jąkanie!, Katowice: Centrum Logopedyczne. | pl_PL |
dc.references | Schneider P. (2014). Kto-kto-kto robi hu-hu-hu?, Katowice: Centrum Logopedyczne. | pl_PL |
dc.references | Sommer M., Koch M., Paulus W., Weiller C., Buchel Ch. (2002). Disconnection of Speech-Relevant Brain Areas in Persistent Developmental Stuttering, „Lancet”, t. 360, nr 9330, s. 380–384, doi:10.1016/S0140-6736(02)09610-1. | pl_PL |
dc.references | Stecko E. (2012). Jąkanie uwarunkowane obniżoną aktywnością histydazy, Warszawa: Wydawnictwo ES. | pl_PL |
dc.references | Tarkowski Z. (2007). Psychosomatyka jąkania. Dlaczego osoby jąkające się mówią płynnie, Lublin: Wydawnictwo Fundacji „Orator”. | pl_PL |
dc.references | Tarkowski Z., Okrasińska A. (2020). Jąkanie w wieku szkolnym. Terapia metodą Tarkowskiego, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis. | pl_PL |
dc.references | Węsierska K. (red.) (2015). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 1, Niezdrowice–Katowice: Komlogo Piotr Gruba, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.references | Węsierska K., Gaweł K. (red.) (2018). Zaburzenia płynności mowy, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis. | pl_PL |
dc.references | Węsierska K., Krawczyk A. (2017). Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym, [w:] A. Myszka, K.I. Bieńkowska, I. Marczykowska (red.), Głos – język – komunikacja, t. 4: Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 13–30. | pl_PL |
dc.references | Węsierska K., Witkowski M. (2019). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 2, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.references | European Clinical Specialization in Fluency Disorders, http://www.ecsf.eu/ [dostęp: 8.07.2022]. | pl_PL |
dc.references | LOGOLab. Dobra komunikacja, https://www.facebook.com/groups/logolab [dostęp: 8.07.2022]. | pl_PL |
dc.references | Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. Edycja IV”, https://www.konferencja-zpm.edu.pl/pl/program-3/ [dostęp: 8.07.2022]. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | monika.kazmierczak@uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.relation.volume | 26 | pl_PL |