Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzmidt, Krzysztof J.
dc.contributor.authorModrzejewska-Świgulska, Monika
dc.date.accessioned2023-07-03T08:01:53Z
dc.date.available2023-07-03T08:01:53Z
dc.date.issued2023-06-30
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47388
dc.description.abstractThe text offers an introduction into the sixteenth issue of “Educational Sciences. Interdisciplinary Studies,” which is dedicated to the topic of educational, family, and cultural conditions for recognizing and supporting abilities, talent, and creativity. In the introduction, the authors emphasize that the topic of abilities and talents has become an important subject in contemporary studies in pedagogy and psychology. The sixteenth issue of the journal consists of both theoretical and empirical articles, which present the results of the authors’ research projects.en
dc.description.abstractTekst wprowadza do problematyki szesnastego numeru „Nauk o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, który poświęcony został problematyce edukacyjnych, rodzinnych oraz kulturowych uwarunkowań rozpoznawania i wspierania zdolności, talentu oraz kreatywności. Autorzy we wprowadzeniu podkreślają, iż tematyka zdolności i uzdolnień stała się współcześnie znaczącym problemem w badaniach pedagogicznych i psychologicznych. W numerze szesnastym znalazły się artykuły o charakterze zarówno teoretycznym, jak i w ujęciu empirycznym, w których autorzy prezentują wyniki badań własnych.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjectabilitiesen
dc.subjecttalenten
dc.subjectcreativityen
dc.subjectrecognitionen
dc.subjectsupporten
dc.subjectresearchen
dc.subjectzdolnościpl
dc.subjecttalentpl
dc.subjectkreatywnośćpl
dc.subjectrozpoznawaniepl
dc.subjectwspieraniepl
dc.subjectbadaniapl
dc.titleWprowadzenie. Zdolności – talent – twórczość. Bardzo „obecne” dyskursypl
dc.title.alternativeIntroduction. Abilities – Talent – Creativity. Very „Present” Discoursesen
dc.typeOther
dc.page.number8-16
dc.contributor.authorAffiliationSzmidt, Krzysztof J. - Uniwersytet Łódzkipl
dc.contributor.authorAffiliationModrzejewska-Świgulska, Monika - Uniwersytet Łódzkipl
dc.referencesGórniewicz J. (2017) Zdolności w ujęciu teoretycznym w: Rozwój zdolności dzieci w działalności instytucji szkolnych i pozaszkolnych Olszyna, J. Górniewicz, A. Bojarska-Sokołowska, J. Strzelecki, Olsztyn, Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, s. 13–133.pl
dc.referencesKamiński A. (1947; 1958) Narodziny dzielności. Opowiadania dla młodzieży, Katowice, Wydawnictwo „Śląsk”.pl
dc.referencesSzmidt K. J. (2013a) Pedagogika twórczości, wyd. 2 poszerzone, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.referencesSzmidt K. J. (2013b) Pedagogika pozytywna: twórczość – zdolności – mądrość zespolone w: Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, K. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 13–40, https://doi.org/10.18778/7525-837-0.02pl
dc.contributor.authorEmailSzmidt, Krzysztof J. - krzysztof.szmidt@now.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailModrzejewska-Świgulska, Monika - monika.modrzejewska@now.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.16.01
dc.relation.volume16


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by/4.0