dc.contributor.author | Szmidt, Krzysztof J. | |
dc.contributor.author | Modrzejewska-Świgulska, Monika | |
dc.date.accessioned | 2023-07-03T08:01:53Z | |
dc.date.available | 2023-07-03T08:01:53Z | |
dc.date.issued | 2023-06-30 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47388 | |
dc.description.abstract | The text offers an introduction into the sixteenth issue of “Educational Sciences. Interdisciplinary Studies,” which is dedicated to the topic of educational, family, and cultural conditions for recognizing and supporting abilities, talent, and creativity. In the introduction, the authors emphasize that the topic of abilities and talents has become an important subject in contemporary studies in pedagogy and psychology. The sixteenth issue of the journal consists of both theoretical and empirical articles, which present the results of the authors’ research projects. | en |
dc.description.abstract | Tekst wprowadza do problematyki szesnastego numeru „Nauk o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, który poświęcony został problematyce edukacyjnych, rodzinnych oraz kulturowych uwarunkowań rozpoznawania i wspierania zdolności, talentu oraz kreatywności. Autorzy we wprowadzeniu podkreślają, iż tematyka zdolności i uzdolnień stała się współcześnie znaczącym problemem w badaniach pedagogicznych i psychologicznych. W numerze szesnastym znalazły się artykuły o charakterze zarówno teoretycznym, jak i w ujęciu empirycznym, w których autorzy prezentują wyniki badań własnych. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | |
dc.subject | abilities | en |
dc.subject | talent | en |
dc.subject | creativity | en |
dc.subject | recognition | en |
dc.subject | support | en |
dc.subject | research | en |
dc.subject | zdolności | pl |
dc.subject | talent | pl |
dc.subject | kreatywność | pl |
dc.subject | rozpoznawanie | pl |
dc.subject | wspieranie | pl |
dc.subject | badania | pl |
dc.title | Wprowadzenie. Zdolności – talent – twórczość. Bardzo „obecne” dyskursy | pl |
dc.title.alternative | Introduction. Abilities – Talent – Creativity. Very „Present” Discourses | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 8-16 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Szmidt, Krzysztof J. - Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.contributor.authorAffiliation | Modrzejewska-Świgulska, Monika - Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.references | Górniewicz J. (2017) Zdolności w ujęciu teoretycznym w: Rozwój zdolności dzieci w działalności instytucji szkolnych i pozaszkolnych Olszyna, J. Górniewicz, A. Bojarska-Sokołowska, J. Strzelecki, Olsztyn, Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, s. 13–133. | pl |
dc.references | Kamiński A. (1947; 1958) Narodziny dzielności. Opowiadania dla młodzieży, Katowice, Wydawnictwo „Śląsk”. | pl |
dc.references | Szmidt K. J. (2013a) Pedagogika twórczości, wyd. 2 poszerzone, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl |
dc.references | Szmidt K. J. (2013b) Pedagogika pozytywna: twórczość – zdolności – mądrość zespolone w: Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, K. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 13–40, https://doi.org/10.18778/7525-837-0.02 | pl |
dc.contributor.authorEmail | Szmidt, Krzysztof J. - krzysztof.szmidt@now.uni.lodz.pl | |
dc.contributor.authorEmail | Modrzejewska-Świgulska, Monika - monika.modrzejewska@now.uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.16.01 | |
dc.relation.volume | 16 | |