Wyzwania dla edukacji seksualnej uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w Polsce
Data
2023Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W artykule zaprezentowane są wyniki badań partycypacyjnych prowadzonych z uczniami z głębszą
niepełnosprawnością intelektualną, dotyczących stanu ich wiedzy na temat własnej seksualności
oraz potrzeb związanych z prowadzeniem zajęć z edukacji seksualnej w szkole specjalnej.
Przedstawione badania są częścią większego projektu, którego celem było stworzenie pomocy
dydaktycznej do prowadzenia zajęć z edukacji seksualnej z osobami z głębszą niepełnosprawnością
intelektualną. Badania przeprowadzono w duchu paradygmatu partycypacyjnego, stawiając
postulaty, będące odpowiedzią na ratyfikowaną przez Polskę Konwencję ONZ o prawach osób
niepełnosprawnych. The article presents the results of participatory action research conducted with polish students
with intellectual disability. The research concerned students’ knowledge of their own sexuality and
their needs related to conducting sex education at a special school. The presented research is part
of a larger project, which aimed to create a didactic tool for conducting sex education classes with
people with intellectual disabilities. The research was conducted in accordance with the assumptions
of the participatory paradigm, putting postulates being a response to the UN Convention of
the Disabled Rights of Poland ratified by Poland.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: