Show simple item record

dc.contributor.authorNawrocka, Elżbieta
dc.contributor.authorOparka, Sylwia
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-20T05:56:50Z
dc.date.available2023-04-20T05:56:50Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationNawrocka, E., Oparka, S. (2007). Obsługa klienta hotelu. Turystyka i Hotelarstwo, 11, 33-47.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46776
dc.description.abstractThe objective of the article is to identify the main elements and forms of servicing a hotel client in a proper way, from the perspective of contemporary market conditions. The article presents components of servicing a client, divided into elements before the transaction, during the transaction and after it (tab. 1), as well as the main forms of a hotel client servicing. In view of market changes a model of modern servicing a hotel client was suggested within which seven main elements were distinguished (7E model – engagement, ethics, effect, empathy, exterior and effectiveness). A lot of space is also devoted to a hotel client servicing standardization as the way towards achieving its high and stable level. The article is summed by general conclusions.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleObsługa klienta hotelupl_PL
dc.title.alternativeServicing a hotel clientpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number33-47pl_PL
dc.referencesApps R., 1996, Fachowa obsługa gości, Wyd. Polska Agencja Rozwoju Turystyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBłaszczak S., 2006, Kultura organizacyjna zorientowana na klienta, www.4results.plpl_PL
dc.referencesBzdawka J., 2006, Insider: Cohesive Distribution Solutions: Myth or Reality?, www.hotelexecutive.compl_PL
dc.referencesKempy D., 2001, Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLeland K., Bailey K., 1999, Obsługa klienta, Wyd. RM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŁawicki J.S., 2003, Partnering: nowa jakość w kontaktach z klientami, Wyd. Kurier-Press, Szczecin.pl_PL
dc.referencesMartin W.B., 2006, Zarządzanie jakością obsługi w restauracjach i hotelach, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesNawrocka E., Oparka S., 2007, Standaryzacja usług hotelarskich, [w:] Burzyński T., Żemła M. (red.), Jakość usług turystycznych a ochrona praw konsumenta, Wyd. Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice.pl_PL
dc.referencesOparka S., Nowicka T., 2006, Organizacja i technika pracy w hotelarstwie. Skrypt praktycznej nauki zawodu, Wyd. Maria, Nowa Ruda.pl_PL
dc.referencesOtto J., 1999, Zadowolenia klienta, wartość dla klienta, Marketing i Rynek, 12.pl_PL
dc.referencesOtto J., 2004, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPayne A., 1997, Marketing usług, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRutkowski K. (red.), 2000, Logistyka dystrybucji, Wyd. Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStyś A. (red.), 2003, Marketing usług, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.relation.volume11pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe