Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5

    • Obsługa klienta hotelu 

      Nawrocka, Elżbieta; Oparka, Sylwia (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      The objective of the article is to identify the main elements and forms of servicing a hotel client in a proper way, from the perspective of contemporary market conditions. The article presents components of servicing a ...
    • Niektóre problemy polskiego hotelarstwa w gospodarce planowanej centralnie 

      Turkowski, Marek (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      Investigating the hotel enterprise activity in the centrally planned economy, four periods can be distinguished. Between 1945–1956 most of the hotels have been taken over by the state. The division of the world was ...
    • Baza hotelowa w Krakowie w kontekście organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 w Polsce 

      Rotter-Jarzębińska, Katarzyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      The aim of the article is to present hotel facilities condition in Cracow in time of application for rights to organize entertainments of the final Mundial tournament EURO 2012 in Poland. Author refers to the issue of ...
    • Club Med jako przykład wiosek wakacyjnych z ofertą typu all inclusive 

      Włodarczyk, Bogdan (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      Club Méditerranée is an European precursor (or even worldwide?) in respect of one type of hotels development, called ‘holiday villages’. The first holiday village was established in the 1950 and in those years it was an ...
    • Etykietowanie środowiskowe w hotelarstwie 

      Nierzwicki, Witold (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2022)
      The reduction of negative impact of the hotel industry on environment is no longer an option, it is a necessity. However, the implementation of the environmental management systems according to ISO 14000 or EMAS entails ...