Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9

    • Uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym 

      Kołodziej, Michał (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      A tourism business is one of the basic elements of the functioning of the tourism market in economy. It is defined as a unit whose aim is to satisfy the needs of tourists or other businesses involved in the tourism industry ...
    • Regional aspects of the pricing specificity in tourist services 

      Kyfyak, Olexander (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
    • Manufaktura – nowa przestrzeń turystyczno-rekreacyjna Łodzi 

      Kostecka, Joanna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      The political system transformation in Poland in the early 1990s caused the collapse of Lodz factories that the city was famous for in the 19th and 20th century. The process of revitalisation has turned out to be helpful ...
    • Zastosowanie mapy mentalnej do badania percepcji. Studium porównawcze na przykładzie studentów polskich i słowackich 

      Čuka, Peter; Gregorová, Bohuslava (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      The comparative study presents certain features of perception of Poland and Slovakia by Polish (53 informants in the University of Lodz branch in Tomaszow Mazowiecki) and Slovak students (87 informants in the University ...
    • Rekreacja ruchowa i turystyka aktywna studentów kierunku turystyka i rekreacja na Uniwersytecie Łódzkim 

      Dronka, Joanna; Maro-Kulczycka, Marta; Terka, Joanna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      The educational goals of Tourism and Recreation studies at the Faculty of Geography of the University of Lodz make one think that active tourism and physical recreation should be priority activities for the students in the ...
    • Monitoring zjawisk turystycznych w działaniach władz lokalnych (na przykładzie Krakowa) 

      Rotter-Jarzębińska, Katarzyna; Wilkońska, Anna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      Accepting a marketing orientation in the management of tourism perception, it is necessary to remember about the significance of correctly functioning information structures which condition and enhance meeting strategic ...
    • Formy spędzania czasu wolnego przez osoby niesłyszące 

      Zajadacz, Alina; Piotrowski, Krzysztof (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      Leisure time, the budget allocated for it and making use of it perceived as one of indicators of quality of life is still an up-to-date research issue for representatives of various fields (e.g. sociology, economics, the ...
    • Nurkowanie rekreacyjne – wybrane zagadnienia 

      Kowalczyk-Anioł, Joanna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      The paper discusses selected types of contemporary leisure diving (among others scuba diving, snorkelling, snuba®). The history and organisations (mainly CMAS, PADI) which focus on the dissemination of diving worldwide are ...
    • Biblioteki jako przedmiot zainteresowań turystyki 

      Miedzińska, Iwona; Tanaś, Sławoj (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
      The paper attempts to highlight the issue of using buildings which originally were not included in the range of tourist interest for culture tourism. The buildings, on fulfilling certain conditions, perform a tourist ...