Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŚwięcki, Paweł M.
dc.date.accessioned2014-05-26T08:43:01Z
dc.date.available2014-05-26T08:43:01Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0208-6107
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4625
dc.description.abstractThe paper presents the idea that the constitution of a purely intentional object can be taken as a model of creation of the real world. Roman Ingarden's concept of constitution of a literary work as a purely intentional object is adopted. It is compared with the Thomistic concept of world creation by God. This paper focuses on showing that in spite of the fundamental difference – creation gives a being that is real, which constitution cannot – there are interesting analogies between the two.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Philosophica;22/2009
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleKonstytuowanie przedmiotu czysto intencjonalnego jako model stwarzania światapl_PL
dc.title.alternativeThe constitution of a purely intentional object as a model of world creationpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number73-86pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiegopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska