Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNęcka-Czapska, Agnieszka
dc.date.accessioned2023-02-27T08:02:09Z
dc.date.available2023-02-27T08:02:09Z
dc.date.issued2022-12-30
dc.identifier.issn2299-7458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46112
dc.description.abstractThe sketch tries to show the importance of social media for writers. The author focused on the (auto)promotional activity of authors carried out via social media (with particular emphasis on Facebook). The analysis would primarily cover fan pages managed by prose writers themselves (including Joanna Bator, Katarzyna Bonda, Jacek Dehnel, Remigiusz Mróz, Szczepan Twardoch, Michał Witkowski, Jakub Żulczyk). The main aim of the sketch was to show how the authors (representing various literary genres) approach the issue of building their brand and how they model their images.en
dc.description.abstractSzkic próbuje pokazać znaczenie social mediów dla pisarek i pisarzy. Autorka skoncentrowała się na działalności (auto)promocyjnej autorek i autorów prowadzonej za pośrednictwem social mediów (ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka). Analizie poddane zostały przede wszystkim fanpage’e zarządzane przez samych prozaików (m.in. Joanna Bator, Katarzyna Bonda, Jacek Dehnel, Remigiusz Mróz, Szczepan Twardoch, Michał Witkowski, Jakub Żulczyk). Nadrzędnym celem szkicu było pokazanie, w jaki sposób autorki i autorzy (reprezentujący różne gatunki literackie) podchodzą do kwestii budowania własnej marki i w jaki sposób modelują swoje wizerunki.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesCzytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze;11pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectsocial mediapl
dc.subjectFacebookpl
dc.subjectautopromocjapl
dc.subjectstrategie marketingowepl
dc.subjectwizerunekpl
dc.subjectpisarze i pisarki w XXI wiekupl
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectFacebooken
dc.subjectself-promotionen
dc.subjectmarketing strategiesen
dc.subjectwriters in the 21st centuryen
dc.title(Za)istnieć w sieci. Strategie polskich pisarzy w social mediachpl
dc.title.alternativeTo Exist on the Web. Strategies of Polish Writers in Social Mediaen
dc.typeArticle
dc.page.number59-74
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląski w Katowicachpl
dc.identifier.eissn2449-8386
dc.referencesAdamczewska I., Pisarz w mediach masowych, czyli autentyzm jako literacki chwyt (auto)promocyjny, „Teksty Drugie” 2012, nr 6, s. 300–312.pl
dc.referencesAntonik D., Pisarz jako marka. Literatura w kulturze audiowizualnej społeczeństwa informacyjnego, Kraków 2014.pl
dc.referencesBartosik-Purgat M., Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Warszawa 2019.pl
dc.referencesBłażejowska K., Pisarze do reklam!, https://www.tygodnikpowszechny.pl/literaci-do-reklam-29016 [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referencesDunin-Wąsowicz P., Co tu się stało z literaturą, „Lampa” 2004, nr 9, s. 18–21.pl
dc.referencesGołębiowska E., News dnia! Remigiusz Mróz i Katarzyna Bonda są parą!, https://party.pl/newsy/remigiusz-mroz-i-katarzyna-bonda-sa-para-118624-r1/ [dostęp: 20.03.2020].pl
dc.referencesKaraszewska Z., Stanko S., Pod podszewką. Prawdziwy wizerunek pisarza, Warszawa 2018.pl
dc.referencesKatarzyna Bonda i Remigiusz Mróz są parą!, https://www.pudelek.pl/artykul/143960/katarzyna_bonda_i_remigiusz_mroz_sa_para_wiedzieliscie_jeszcze_przed_nami_i_dostrzegaliscie_wiecej_niz_my_foto/ [dostęp: 20.04.2022].pl
dc.referencesKowalska A., Katarzyna Bonda i Remigiusz Mróz, czyli najgorętsza para polskiego kryminału. Na Facebooku ogłosili, że są parą, https://dziennikzachodni.pl/katarzyna-bonda-i-remigiusz-mroz-czyli-najgoretsza-para-polskiego-kryminalu-na-facebooku-oglosili-ze-sa-para/ar/13975647 [dostęp: 20.04.2022].pl
dc.referencesKozłowski P., Żulczyk nazwał prezydenta Dudę „debilem”. Jest wyrok, https://kultura.dziennik.pl/news/artykuly/8329725,jakub-zulczyk-prezydent-andrzej-duda-debil-wyrok.html [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referencesMajewska D., Szczepan Twardoch przesiada się do mercedesa. Jest ambasadorem marki: jedni gratulują, inni nakręcają nagonkę, https://natemat.pl/147461,szczepan-twardoch-przesiada-sie-do-mercedesa-jest-ambasadorem-marki-jedni-gratuluja-inni-nakrecaja-nagonke [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referencesMarecki P., Sasin E., Geneza i rozwój pola literackiego w Polsce po 1989 roku, [w:] Literatura polska po 1989 roku w świetle teorii Pierre’a Bourdieu. Podręcznik, red. G. Jankowicz, P. Marecki, M. Sowiński, Kraków 2015, s. 41–63.pl
dc.referencesMaryl M., Kim jest pisarz (w internecie)?, „Teksty Drugie” 2012, nr 6, s. 77–100.pl
dc.referencesNęcka A., Destrukcyjne uzależnienie od „ścianek”. Casus Michała Witkowskiego, [w:] Zamieranie pisarzy, red. M. Ładoń, G. Olszański, Katowice 2018.pl
dc.referencesNiemczyńska M.I., Twardoch ambasadorem Mercedesa, czyli pisarz nie wiedźmin, zasad mieć nie musi, https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,18340925,twardoch-ambasadorem-mercedesa-czyli-pisarz-nie-wiedzmin-zasad.html [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referencesNowacki D., Spełnienia wyższego rzędu. O spotkaniu literatury z medialnością i pragnieniach pisarzy, [w:] D. Nowacki, Kto im dał skrzydła. Uwagi o prozie, dramacie i krytyce (2001–2010), Katowice 2011, s. 116–159.pl
dc.referencesPolski horror religijny, Z Remigiuszem Mrozem rozmawia Justyna Sobolewska, „Polityka”, 18 lipca 2017, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1712456,1,remigiusz-mroz-o-swojej-literackiej-drodze.read?print=true [dostęp: 6.04.2022].pl
dc.referencesRobak-Reczek A., Autor gra w Instagrama, https://nowymarketing.pl/a/29930,autor-gra-w-instagrama [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referencesRomans dekady! To oni są najbardziej płodną parą w Polsce, https://www.se.pl/wiadomosci/gwiazdy/romans-dekady-to-oni-sa-najplodniejsza-para-w-polsce-aa-cFNA-2AEM-4Pw5.html [dostęp: 20.03.2020].pl
dc.referencesSadulski B., Alienacja w wesołym pokoju, „dwutygodnik”, https://www.dwutygodnik.com/artykul/6442-alienacja-w-wesolym-pokoju.html [dostęp: 31.08.2022].pl
dc.referencesSobolewska J., Czy powinno nas oburzać, że pisarz Szczepan Twardoch ambasadoruje marce Mercedes?, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1625377,1,czy-powinno-nas-oburzac-ze-pisarz-szczepan-twardoch-ambasadoruje-marce-mercedes.read [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referencesSocial media w Polsce i na świecie. Raport Digital 2022, https://grupainfomax.com/social-media/social-media-w-polsce-i-na-swiecie-raport-digital-2022/ [dostęp: 3.05.2022].pl
dc.referencesŚmiałek P., Wolność słowa, prawo do dozwolonej krytyki, czy też obraza prezydenta? Jest decyzja sądu ws. Jakuba Żulczyka, https://www.forbes.pl/opinie/orzeczenie-ws-andrzej-duda-kontra-jakub-zulczyk-czy-doszlo-do-obrazy-prezydenta/wslvpcl [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referencesŚmigiel Ł., Wybrane strategie promocji książek w Polsce i na świecie z wykorzystaniem nowych mediów, [w:] Teorie komunikacji i mediów, t. 3, red. M. Graszewicz, J. Jastrzębski, Wrocław 2010, s. 379–389.pl
dc.referencesSzumniak-Samolej J., Potencjał biznesowy mediów społecznościowych. Diagnoza – metody – komunikacja, Warszawa 2015.pl
dc.referencestsImtom, „Nie składałem ślubów ubóstwa”. Twardocha spór o luksusowe auto, https://tvn24.pl/kultura-i-styl/szczepan-twardoch-zostal-ambasadorem-marki-mercedes-benz-ra557072-3306747 [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referencesŻulczyk znieważył prezydenta? Michał Rusinek o głośnej sprawie, https://ksiazki.wp.pl/zulczyk-zniewazyl-prezydenta-michal-rusinek-o-glosnej-sprawie-6723851793357664a [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referencesŻyłowska K., Bulletin – nowa platforma dla pisarzy i podcasterów od Facebooka, https://socialpress.pl/2021/07/bulletin-nowa-platforma-dla-pisarzy-i-podcasterow-od-facebooka [dostęp: 30.04.2002].pl
dc.referenceshttp://www.fakt.pl/gwiazdy/michal-witkowski-ze-slicznotka-na-sciance, artykuly,487769.html [dostęp: 28.08.2015].pl
dc.referenceshttps://facebook.com/autorskajedynataka/photos/a.1602906303261108/2227180434167022 [dostęp: 7.03.2020].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/jacek.dehnel/posts/10160034764279914 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/jakub.zulczyk/posts/435459197951943 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/jakub.zulczyk/posts/466147044883158 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/jakub.zulczyk/posts/469116454586217 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/JoannaBatorProfil/posts/381986610603086 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/katarzyna.bonda/posts/530579718432353 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1029596830562955&id=170907233098590 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/photo/?fbid=10205350722309185&set=a.1201502239349 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/349558139867952 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/377630327060733 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/433533034803795 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/442334267257005 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/454223569401408 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/490216209135477 [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/495781968578901 [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/539699027520528 [dostęp: 3.05.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/542306473926450 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/543491690474595 [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.facebook.com/witkowski.michal/posts/546180003539097 [dostęp: 3.05.2022].pl
dc.referenceshttps://www.instagram.com/p/BvJh9I7lvmy/ [dostęp: 29.04.2022].pl
dc.referenceshttps://www.wirtualnemedia.pl/artykul/andrzej-duda-debil-haslo-google-znika-dlaczego [dostęp: 30.04.2022].pl
dc.contributor.authorEmailagnieszka.necka@us.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/2299-7458.11.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0