dc.contributor.author | Jagun, Anita | |
dc.date.accessioned | 2023-01-03T15:38:51Z | |
dc.date.available | 2023-01-03T15:38:51Z | |
dc.date.issued | 2022-12-21 | |
dc.identifier.issn | 0208-6077 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/45103 | |
dc.description.abstract | This article is devoted to the subject of remote communication in foreign language education. The text presents various aspects of distance learning as a form of communication between the student and the teacher. It also discusses this knowledge in the context of language teaching. According to the results of surveys and interviews conducted with students of the second and third levels of education, the author identified potential risks, problems, and issues relating to online classes. Additionally, methods to assist students in foreign language classes were discussed. This study shows that remote communication (despite its limitations) can be very effective in language education. | en |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł jest poświęcony komunikacji zdalnej na lekcji języka obcego. W tekście przedstawiono różne aspekty kształcenia na odległość jako formy porozumiewania się ucznia i nauczyciela oraz omówiono wykorzystanie tej wiedzy w kontekście edukacji językowej. Na podstawie wyników ankiet i wniosków z wywiadów przeprowadzonych z uczniami drugiego i trzeciego etapu edukacyjnego zidentyfikowano możliwości, problemy oraz zagrożenia związane z lekcjami online. Zaproponowano również sposoby pracy z uczniami na zajęciach języka obcego. Praca dowodzi, że komunikacja zdalna (mimo swoich ograniczeń) ma duży potencjał w kształceniu językowym. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | distance learning | en |
dc.subject | remote communication | en |
dc.subject | foreign language teaching | en |
dc.subject | komunikacja zdalna | pl |
dc.subject | kształcenie na odległość | pl |
dc.subject | nauczanie języka obcego | pl |
dc.title | Komunikacja zdalna w nauczaniu języka obcego — problemy, wyzwania, perspektywy | pl |
dc.title.alternative | Remote communication in foreign language teaching — problems, challenges, perspectives | en |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 339-347 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach | pl |
dc.identifier.eissn | 2450-0119 | |
dc.references | Aleksander Z., 2003, Komunikacja, w: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, s. 707–713. | pl |
dc.references | Frączek Z., 2020, Niepowodzenia szkolne uczniów w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie wybranych badań empirycznych, „Kultura — Przemiany — Edukacja” 8, s. 76–90. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.6 | pl |
dc.references | Pyżalski J. (red.), 2020, Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Warszawa: EduAkcja. | pl |
dc.references | Skorupka S., Auderska H., Łempicka Z., 1969, Mały słownik języka polskiego, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe. | pl |
dc.references | Skóra A., 2021, Ewaluacja efektywności kształcenia zdalnego w nauczaniu języka angielskiego. Perspektywa ucznia, w: J. Kata, K. Lisowska (red.), Rozwój człowieka we współczesnym świecie, Łódź–Kielce: Wydawnictwo Naukowe ArchaeGraph, s. 129–142. | pl |
dc.contributor.authorEmail | anaskora8@gmail.com | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0208-6077.56.20 | |
dc.relation.volume | 56 | |