Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCyrek, Barbara
dc.contributor.authorPopiołek, Malwina
dc.date.accessioned2023-01-03T15:38:46Z
dc.date.available2023-01-03T15:38:46Z
dc.date.issued2022-12-21
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45097
dc.description.abstractThe aim of the article is to indicate selected features of messages sent in online donations during live broadcasts on YouTube. The research material consisted of 10 gaming livestreams broadcasted in 2020 by one streamer. The authors analyzed over 800 messages using the method of qualitative content analysis, indicating the scale of the occurrence of communication forms such as salute, farewell, greeting or community’s catchword. In addition, the analysis also included streamer’s reactions.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest wskazanie wybranych cech komunikatów wysyłanych w donacjach internetowych w czasie transmisji emitowanych na żywo w serwisie YouTube. Materiał badawczy stanowiło 10 livestreamów o tematyce growej, emitowanych w roku 2020 przez jednego streamera. Wykorzystano metodę jakościowej analizy treści. Autorki przeanalizowały ponad 800 wiadomości, wskazując skalę występowania takich form komunikacyjnych, jak: powitanie, pożegnanie, pozdrowienie czy slogan społeczności. Analiza objęła również reakcje ze strony streamera.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguisticapl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectdonationsen
dc.subjectlivestreamingen
dc.subjectcommunication standarden
dc.subjectonline communityen
dc.subjectdonacjepl
dc.subjectlivestreamingpl
dc.subjectnorma komunikacyjnapl
dc.subjectspołeczność internetowapl
dc.titleKultura komunikacji w streamingu: donacje i reakcje — studium przypadkupl
dc.title.alternativeThe culture of communication in streaming: donations and reactions — a case studyen
dc.typeArticle
dc.page.number239-253
dc.contributor.authorAffiliationCyrek, Barbara - Uniwersytet Jagiellońskipl
dc.contributor.authorAffiliationPopiołek, Malwina - Uniwersytet Jagiellońskipl
dc.identifier.eissn2450-0119
dc.referencesBenitez C., 2021, The Ultimate List of Live Streaming Statistics for 2021, https://findstack.com/live-streaming-statistics/ (dostęp: 3.11.2021).pl
dc.referencesCyrek B., 2020, YouTube jako serwis społecznościowy — w stronę klasyfikacji witryny, „Zarządzanie Mediami” 8(2), s. 119–136. https://doi.org/10.4467/23540214ZM.20.026.11805pl
dc.referencesFiske J., 1999, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, przekł. A. Gierczak, Wrocław: Astrum.pl
dc.referencesGoban-Klas T., 2009, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesHale T., 2013, From Jackasses to Superstars: A Case for the Study of „Let’s Play”, Media, Culture & Identity MA, University of Roehampton.pl
dc.referencesHine C., 2000, Virtual Etnography, London–Thousand Oaks–New Delhi: SAGE.pl
dc.referencesHopfinger M., 2003, Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Warszawa: Sic!pl
dc.referencesKlimko M., 2019, Jak żyją zagrajmerzy, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/ludzieistyle/1786780,1,jak-zyja-zagrajmerzy.read (dostęp: 28.11.2020).pl
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., 2013, Metodologia badań nad mediami — nurty, kierunki, koncepcje, nowe wyzwania, „Studia Medioznawcze” 53(2), s. 27–42.pl
dc.referencesMcQuail D., 2007, Teoria komunikowania masowego, przekł. M. Bucholc, A. Szulżycka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesOJ UW — Obserwatorium Językowe Uniwersytetu Warszawskiego, https://nowewyrazy.uw.edu.pl/haslo/stream.html (dostęp: 9.04.2022).pl
dc.referencesPamuła I., 2016, Gram, więc jestem. Instancja autorska a konwencja let’s play w serii „File System Aging” Roberta Florence’a, „Replay. The Polish Journal of Game Studies” 1, s. 143–152. https://doi.org/10.18778/2391-8551.03.08pl
dc.referencesPrzegalińska A., Jemielniak D., 2015, Jakościowe metody badawcze interakcji wirtualnych, w: M. Kostera (red.), Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO.pl
dc.referencesRecktenwald D., 2018, The Discourse of Online Live Streaming on Twitch: Communication between Conversation and Commentary, https://theses.lib.polyu.edu.hk/handle/200/9795 (dostęp: 3.11.2021).pl
dc.referencesRotman D., Preece J., 2010, The ‘WeTube’ in YouTube — creating an online community through video sharing, „International Journal of Web Based Communities” 6(3), s. 317–333. https://doi.org/10.1504/IJWBC.2010.033755pl
dc.referencesUrbańska-Galanciak D., 2005, Elementy socjolektu graczy komputerowych, w: A. Dytman-Stasieńko, J. Stasieńko (red.), Język @ multimedia, Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP, s. 438–447.pl
dc.referencesWoliński M., 2019, Automatyczna analiza składniowa języka polskiego, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. https://doi.org/10.31338/uw.9788323536147pl
dc.referencesYouTube Creators, 2020, Superczat i supernaklejki: konfiguracja i wskazówki, https://www.youtube.com/watch?v=ZXwpWEbAmd0 (dostęp: 3.11.2021).pl
dc.contributor.authorEmailCyrek, Barbara - barbara.cyrek@doctoral.uj.edu.pl
dc.contributor.authorEmailPopiołek, Malwina - m.popiolek@uj.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-6077.56.14
dc.relation.volume56


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0