Zarządzanie kapitałem obrotowym w strategii finansowania przedsiębiorstwa
Abstract
Celem poznawczym niniejszej pracy jest systematyzacja, identyfikacja i ocena sposobów zarządzania kapitałem obrotowym oraz analiza czynników na nie wpływających w odniesieniu do strategii finansowania przedsiębiorstw. Realizacji celu poznawczego podporządkowane były cele szczegółowe:
C1: systematyzacja zagadnień związanych z tematyką kapitału obrotowego,
C2: określenie miejsca zarządzania kapitałem obrotowym w strategii finansowania przedsiębiorstwa na podstawie relacji dochód-płynność oraz realizacji głównych celów finansowych,
C3: opracowanie autorskiej metodologii umożliwiającej kompleksową ocenę taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym,
C4: charakterystyka taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym prowadzonych przez przedsiębiorstwa,
C5: identyfikacja elementów struktury kapitału obrotowego najsilniej wpływających na rodzaj prowadzonej taktyki i strategii zarządzania kapitałem obrotowym,
C6: analiza wpływu sposobów zarządzania kapitałem obrotowym na płynność i wypłacalność przedsiębiorstw
Rezultaty przeprowadzonych wywodów, analiz i ocen miały pozwolić na realizację celu praktycznego, którym było:
„Zbadanie na podstawie autorskiej metodologii wpływu długoterminowego zarządzania kapitałem obrotowym na wyniki osiągane przez przedsiębiorstwa w podstawowych obszarach ich funkcjonowania oraz wyprowadzenie z powyższego wniosków zarówno dla menedżerów, jak i otoczenia zewnętrznego”.